سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از ابتدای شروع همه گیری کرونا تاکنون هزار و ۴۸۰ مورد از بیماران در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا ویروس از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از ابتدای همه گیری کرونا در استان ۶۴ هزار و ۹۲۴ مورد نمونه گیری انجام شده است که از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۸۴ بیمار مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده اند.

او ادامه داد: میانگین سنی بستری‌ها در موج سوم ۵۶/۵ به ثبت رسیده، اما از ۱۵ آذر تاکنون، میانگین سنی بستری‌ها در بیمارستان‌ها به ۵۳/۹ کاهش یافته است.

سلمانی اظهار داشت: متاسفانه از ابتدا تاکنون هزار و ۴۸۰ مورد از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند.
این مسئول بیان داشت: در حال حاضر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان ۶۹ درصد بوده که کمترین میزان در سه ماه اخیر است.

سلمانی گفت: کمترین میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرستان‌ها به ترتیب میبد ۶۵ درصد، مهریز ۶۷ درصد و ابرکوه ۶۷ درصد گزارش شده است.

او خاطر نشان کرد: همچنین تعداد مراجعه به کلینیک‌های ۱۶ ساعته در استان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: از ابتدای اجرای طرح در استان ۳۲ هزار و ۴۹۳ خانواده غربالگری شده اند که ۲۰۵ مورد از این خانواده‌ها نمونه گیریشان مثبت شده است.

او افزود: همچنین هشت هزار و ۳۰۳ مورد تست سریع گرفته شده که ۵۵۶ مورد مثبت گزارش شده است.

سلمانی با اشاره به فداکاری کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با کرونا گفت: هزار و ۵۷۴ نفر از کادر بهداشت و درمان استان به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۹ پزشک، ۸۶۰ نفر از کادر پرستاری، ۲۱ نفر رزیدنت و ۴۵۵ نفر از نیرو‌های بهداشتی بوده اند.

دکتر سلمانی ادامه داد: متاسفانه ۷ نفر از کادر بهداشت و درمان در این مدت جان خود را از دست داده اند که تاکنون مرضیه محمدی و محمود شمس الدینی به عنوان شهید مدافع سلامت معرفی شده اند.

سلمانی تصریح کرد: کرونا همچنان در کمین است و در صورت عادی انگاری شرایط و تداوم کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باز در آستانه سال جدید شاهد موج جدید کرونا در استان و بازگشت محدودیت‌های سخت گیرانه خواهیم بود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار