سرپرست شهرداری منطقه ثامن گفت: در طرح جدید شورای عالی معماری و شهرسازی برای بافت پیرامون حرم مطهر رضوی بر پیاده محور کردن معابر تأکید شده است، لذا ایجاد چهار مسیر پیاده برای تشرف به حرم در دستور کار قرار داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سیدفرهاد حجازی سرپرست شهرداری منطقه ثامن گفت: همزمان با اجرای شارستان رضوی، پیاده رو سازی آن نیز انجام شده و از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی برخوردار است.

او افزود: پیاده روسازی در حاشیه خیابان‌های موجود از جمله خزعلی، بهجت و هاتف نیز در حال انجام است و فقط بهسازی پیاده رو‌های محدوده مقابل باغ موزه نادری باقی مانده است.
 
سرپرست شهرداری منطقه ثامن ادامه داد: پروژه معبر پیاده کنار گذر بازار رضا (ع) نیز از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار بوده و در تلاش هستیم این طرح را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

حجازی بیان کرد: تاکنون ۱۷ میلیارد تومان بودجه برای بهسازی و مرمت پیاده رو‌های منطقه ثامن در سال ۹۹ اختصاص داده شده است.

او تصریح کرد: کوچه مخابرات، کوچه حوض امیر، کوچه شهید سالاری مقدم و کوچه عیدگاه برای ایجاد مسیر ویژه تشرف پیاده با کف و بدنه‌سازی ویژه در نظر گرفته شده است، که در حال حاضر بخشی از کوچه مخابرات اجرا شده و در صورت تکمیل و هماهنگی عملیات اجرایی سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در بخش زیرساخت‌های این معابر (به منظور پیشگیری حداکثری از حفاری‌های مجدد پس از اجرا) این ۴ مسیر در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰، احداث و در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.