مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: آزمون کسب درجه ایثار برای نخستین‌ بار به صورت استانی با حضور ۳۳ نفر در این استان برگزار شد.

علیرضا میربهاء الدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: برای برگزاری آزمون کسب درجه ایثار یک‌ تیم‌۱۴ نفره از داوران و ناظران برجسته و با تجربه کشوری توسط سازمان امداد و نجات به صورت غیر بومی انتخاب و به استان اعزام شدند.

او افزود: بهترین فضاها، امکانات و تجهیزات زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل تربیت بدنی برای این آزمون در نظر گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ نفر از نجاتگران حائز شرایط جمعیت هلال احمر استان جهت کسب درجه ایثار در این آزمون شرکت کردند.

او بیان کرد: درجه ایثار به عنوان بالاترین درجه در میان امدادگران و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر یاد می‌شود و رسیدن به این سطح نیز سوابق و آمادگی علمی، عملی و مهارتی قابل توجه ایی را می‌طلبد.

میربهاءالدین اظهارداشت:در آزمون‌های ۹ گانه آمادگی جسمانی نجاتگران پس از کسب حداقل ۵۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز لازم وارد مرحله بعدی شده که در این مرحله از تعداد ۳۳ نفر شرکت کننده ۱۷ نفر حائز شرایط حضور در آزمون مهارتی شدند.

او  ادامه داد: نجاتگران راه یافته به این مرحله در پنج آیتم کمک‌های اولیه، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در محیط‌های آبی وجست و جو و نجات در کوهستان شرکت کرده که هر نجاتگری بتواند در این مرحله نیز حداقل ۵۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز مقرر شده را کسب کند موفق به کسب درجه ایثار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار