رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: محدودیت تردد شبانه کرونایی در سرتاسر استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از تداوم محدودیت تردد شبانه در سرتاسر استان خبر داد و گفت: مهم‌ترین هدف از اجرای محدودیت‌های تردد شبانه از ۹ شب تا ۴ صبح، مشارکت مردم در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

او افزود: هیچ‌گونه انطباقی بین عرض معابر شهری با تعداد خودرو‌هایی که تردد می‌کنند وجود ندارد که درصدد هستیم مشکلات موجود در این زمینه را به حدأقل برسانیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: نبود سیستم‌های هوشمند ترافیکی در سطح شهر‌های بزرگ استان، کار پلیس را در انجام وظایف محوله سخت کرده است چرا که این مشکلی اساسی در حل مشکلات ترافیکی و بهره‌مندی از سیستم هوشمندسازی است که باید مورد توجه واقع شود.

فتاحی ادامه داد: در کنار اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف، باید مشوق‌هایی را نیز برای رانندگان قانونمند تدوین کنیم تا در این زمینه همکاری و مشارکت رانندگان و ترددکنندگان بیشتر و نتیجه‌بخش‌تر شود که این موضوع برای ما به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است.

او تصریح کرد: بیشترین دلیل تصادفات درون شهری با ۳۹ درصد در ۱۰ ماهه نخست امسال عدم توجه به جلو بوده است و بیشترین بازه زمانی تصادفات درون شهری در ساعات ۱۲ تا ۱۴ ظهر و ۱۸ تا ۲۰ شب بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در بحث برخورد با تخلفات رانندگی، استان اردبیل رتبه سوم کشور را دارد که درصدد هستیم در راستای کاهش تصادفات درون‌شهری و نیز به حدأقل رساندن میزان فوتی‌ها به صورت قابل قبول عمل کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.