رئیس کانون کارفرمایی صنایع خراسان رضوی گفت: هنوز بودجه کشور وابسته به درآمد‌های نفتی و وضعیت نرخ دلار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله یزدان بخش، رئیس کانون کارفرمایی صنایع خراسان رضوی گفت: متاسفانه هنوز بودجه کشور وابسته به درآمد‌های نفتی و وضعیت نرخ دلار است و شرایط به گونه‌ای در نوسان است که صاحب یک واحد صنعتی نمی‌داند باید با چه نرخ دلاری سرمایه گذاری خود را انجام دهد و دستمزد کارگران خود را پرداخت کند.

 او با اشاره به شرایط ناپایدار اقتصادی کشور و تصویر غیرشفاف اقتصاد، افزود: آیا در سال آینده می‌توان مانع از ورود کالای قاچاق و واردات کالا‌های مشابه تولید داخلی شد؟ آیا یک تولیدکننده انگیزه لازم برای ادامه فعالیت در این حوزه را دارد؟ تا چه زمانی باید فلز مورد نیاز از صنایع فولادی به صورت نقدی خریداری شود؟

رئیس کانون کارفرمایی صنایع خراسان رضوی با طرح این سوال که چرا قیمت گذاری در صنایع خودرو آزاد نمی‌شود، ادامه داد: به خودروساز ۶ ماه فرصت داده می‌شود تا بدهی خود به قطعه سازان را پرداخت کند، این شرایط فقط به مشکلات مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی و ... واحد‌های تولیدی اضافه می‌کند.
 

بیشتر بخوانید
  • در تخصیص بودجه باید عدالت رعایت شود
    یزدان بخش با تاکید بر اینکه  اگر رسیدن به اقتصاد صنعتی غیروابسته به درآمد‌های نفتی هدف کشور است، باید به فعالان بخش خصوصی توجه بیشتری شود بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موانع در این مسیر، برخی قوانین هستند که باید با روش‌های انقلابی و جهادی از سوی نمایندگان مجلس اصلاح شوند.

    او تصریح کرد: هنوز مسائل بانکی و بهره‌های سنگین ناشی از تسهیلات این بخش، مشکل اصلی عرصه صنعت ما به شمار می‌آید. واحد صنعتی نمی‌دانند که آیا سهمی از ارز نیمایی دارند یا خیر؟ سال ۱۴۰۰ را باید با چه نرخ ارزی آغاز کنند و با این شرایط آیا می‌توانند طرح توسعه خود را اجرا کنند یا خیر؟
 
انتهای پیام// ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.