یک اپیدمیولوژیست گفت: برخی‌ها به دنبال خارج کردن توزیع واکسن کرونا از شبکه بهداشت کشور هستند، در حالی که توزیع آن باید از طریق این شبکه‌ها باشد.

احمد مهری اپیدمیولوژیست و کارشناس سلامت عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نظام سلامت کشورمان از ساختار قوی برخوردار است و در طول چهل سال گذشته شبکه‌های بهداشتی و درمانی ایران در زمینه ارائه خدمات مراقبتی اقدامات درخشانی داشته‌اند.

او ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌های بهداشتی در تمام روستاها، شهر‌ها و حتی مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها خدمات مراقبتی خوبی توسط بهورزان و مراقبان سلامت به مردم ارائه می‌شود. یکی از خدمات که در شبکه‌های بهداشتی به مردم و مراجعه کنندگان ارائه می‌شود، واکسیناسیون بیماری‌های عفونی مختلف است که باعث حذف یا ریشه کنی بیماری‌های مختلف در بین مردم شده است.

مهری بیان کرد: باوجود اقدامات موثر شبکه‌های بهداشتی کشور در زمینه واکسیناسیون عمومی در طول چهل سال گذشته، متاسفانه عده‌ای سعی دارند که واکسیناسیون کرونا و حتی توزیع عادلانه آن را از شبکه‌های بهداشتی خارج کنند در صورتیکه این کار همیشه توسط مراقبان سلامت و بهورزان انجام می‌شود.

او تاکید کرد: در کشور‌هایی که محل تزریق واکسن داروخانه ها هستند، ساختار شبکه‌های بهداشتی مانند کشور ما وجود ندارد. شبکه‌های بهداشتی ایران مانند یک شبکه در هم تنیده از روستا‌های دورافتاده تا شهر‌های پرجمعیت با نیروی تخصصی فعالیت می‌کنند و مورد تایید سازمان‌های جهانی هستند.

او گفت: در شبکه‌های بهداشتی کشور شرایطی فراهم است تا در چهارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی خدمات واکسیناسیون به خوبی ارائه شود.

مهری یادآوری کرد: توزیع واکسن کرونا باید از طریق شبکه‌های بهداشتی کشور انجام شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار