کولیوند گفت: یک هزار دستگاه موتورآمبولانس به زودی به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود و قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس با ایران خودرودیزل منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کولیوند رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: تعداد بالگرد‌ها را به ۴۷ فروند رساندیم، یک هزار دستگاه موتورآمبولانس به زودی به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود و قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس با ایران خودرودیزل منعقد شده است و به زودی این قرارداد رسمی اعلام می‌شود و ظرف سه تا چهار ماه آینده این اتوبوس آمبولانس‌ها به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: برای خرید آمبولانس‌های دیگر پیگیری کرده ایم تا ناوگان اورژانس تقویت شود و خدمات دهی ما گسترش پیدا کند، اورژانس ریلی و ریلی از خدماتی بود که در ایام عید غدیر راه اندازی شد.

کولیوند گفت: اقدام بزرگی که انجام شد جذب نیروی خانم در دانشگاه‌های علوم پزشکی بود و ۳۰ درصد ظرفیت دانشجویان فوریت‌های پزشکی را خانم‌ها تشکیل دادند و این اولین گروه اورژانس بانوان است که به اورژانس اضافه می‌شوند و پنج هزار و ۳۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی ۲۴ بهمن ماه جذب خواهند شد و به زودی این تعداد به اورژانس اضافه می‌شوند.

رئیس اورژانس کشور گفت: ۱۷۰ پایگاه اورژانس به ناوگان اورژانس اضافه شده و به بهره برداری است، در کرونا اورژانس فعالیت‌های بسیار خوب و منحصر به فردی داشته است و قرارگاه شهید سلیمانی را راه اندازی کردیم و ۱۴۰ هزار تخت هتلی و مهمانسرا را برای مراکز مراقبت سلامت راه اندازی کردیم که کمک خوبی در طرح شهید سلیمانی بود.

وی بیان کرد: ۹ اقدام ویژه برای خدمات کرونا با سرفصل های خاص در اورژانس انجام دادیم، همچنین ۹ شهید از اورژانس در دوران کرونا تقدیم کشور کردیم و حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نیروی اورژانس به کرونا مبتلا شدند که اغلب بهبود پیدا کرده اند.

کولیوند گفت: آموزش‌ها را در قالب وسایل کمک آموزشی در اختیار نیرو‌های اورژانس قرار دادیم و در بالا بردن سطح اطلاعات مردم و مهارت‌های تخصصی همکاران قدم‌های خوبی برداشته شد.

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: اقدامات خوبی برای توسعه خدماتی که ذات آن‌ها از جنس فوریت‌های پزشکی است، انجام دادیم و تاکنون گزارشی از نارضایتی مردم در خدمت رسانی اورژانس نداشتیم و خدمات ویژه ما به صورت فعال ادامه داشت و هیچ کدام از خدمات ما در دوران کرونا کم رنگ نشد و ظرفیت هایمان را در این دوران افزایش دادیم.

کولیوند اظهار کرد: نرم افزاری در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم افرادی را که با اورژانس تماس می‌گیرند، مکان یابی کنیم تا بتوانیم به سرعت به بالین فرد برسیم.

وی درباره بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰ گفت: تا به الان از پیش بینی‌هایی که انجام شده راضی هستیم و امیدواریم همین مقدار محقق شود تا بتوانیم تجهیزات خود را تکمیل کنیم و خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار