مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۲۵ وقف در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه است، گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترویج و تبیین فرهنگ وقف دارند.
 
او  با بیان اینکه  نگهداری موقوفات برای بهره‌وری بیشتر و سرمایه‌گذاری در این حوزه از اهداف مهم اداره کل اوقاف است، افزود: این نهاد علاوه بر اینکه فرهنگی است بلکه اقتصادی هم می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به وقف‌های ثبت شده در استان زنجان طی ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی این بازه زمانی ۲۵ وقف در این استان ثبت شده که ۵۰ درصد موقوفات در حوزه سید الشهداء و فقرا و ۱۸ درصد موقوفات نیز در حوزه دارو و درمان بوده  است.

او با بیان اینکه موضوعات متعددی برای فرهنگ وقف وجود دارد که وقف در امور فرهنگی، پزشکی، علمی، آموزشی، محیط زیست و ترویج دین از جمله آن‌ها است، افزود: وقف رفع کننده کمبود‌ها و نقایص در جامعه است.

کرمی ادامه داد: در استان زنجان باید وقف در بخش قرآنی تقویت شود که در این زمینه بایستی رسانه‌ها همکاری های لازم را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه ۱۰ مبلغ در بقاع متبرکه زنجان به صورت مجازی برنامه برگزار کردند، گفت: بیش از سه درصد از موقوفات برای ایام فاطمیه است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.