مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال از عواید موقوفات زنجان طبق نیت واقفین هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اجرای امینانه وقف خیرین، اجرای نیت واقف، امانتداری موقوفات، جلوگیری از طمع‌ورزی به موقوفات و ترویج وقف با نیت‌های بروز همواره از اولویت‌های اوقاف بوده است.

او با اشاره به وجود ۸۰۰ نیت در موقوفات استان زنجان گفت: نیات وقف‌های مختلف متفاوت بوده و اوقاف نیز بر همین اساس عمل می‌کند، چرا که اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش مهمترین وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد.

او تعداد موقوفات استان زنجان  را بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: از آغاز امسال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال اجرای نیت در این استان اتفاق افتاده است.

کرمی افزود: در حال حاضر موضوعات متعددی برای این فرهنگ وجود دارد که وقف در امور فرهنگی، پزشکی، علمی، آموزشی، محیط زیست و ترویج دین از جمله آن ها می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، آنچه پس از مرگ باقی می‌ماند، صدقه جاریه، اولاد و عمل صالحی است که سودش به دیگران برسد.

او با اشاره به اینکه وقف رفع کننده کمبود‌ها و نقایص در جامعه است، گفت: واقف درد‌های جامعه را درد خود می‌داند و برای رفع درد‌های جامعه مال خود را وقف کرده و نام خود را در تاریخ ثبت می‌کند.

کرمی افزود: می‌توان با اندک مال خود به وسیله وقف مشارکتی، جامعه را از برخی مشکلات نجات داد که این خود نوعی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.