رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ارتقای ۱۰۸۰۰ پله‌ای این دانشکده در شاخص جهانی وبومتریکس و صعود ۵ پله‌ای در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با اعلام نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور براساس نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در ژانویه ۲۰۲۱ دانشکده علوم پزشکی آبادان در مقایسه با جولای ۲۰۲۰ میلادی از رتبه ۱۵۷۹۳ با بیش از ۱۰۸۰۰ پله صعود به رتبه ی ۴۹۷۶ در سطح جهانی دست یافته است.

او با قدردانی از پیگیری‌های قائم مقام دانشکده ضمن تبریک و تقدیر از تمامی معاونت‌ها و ادارات تابعه دانشکده به ویژه معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری، اداره فناوری اطلاعات و اداره روابط عمومی که در تحقق این رویداد نقش بسزایی داشتند افزود: ارتقای این شاخص جهانی باعث شد تا دانشکده علوم پزشکی آبادان در بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور نیز ۵پله صعود کند و رتبه نخست را در بین دانشکده‌های علوم پزشکی کسب کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: هدف از اجرای وبومتریک، نشان دادن میزان توجه موسسات و دانشگاهها به نشر اینترنتی، حمایت از طرح‌های دسترسی آزاد به منظور افزایش انتقال علم و دانش و حضور دانشگاه در فضای مجازی، آیینه‌ای از دانشگاه در فضای واقعی است.

وبومتریک رتبه‌بندی وب‌سایت های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دنیا توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC) است و در آن بیش از ۲۴ هزار دانشگاه دنیا بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آنها تحلیل می‌شوند.

شاخص‌های وبومتریکس به این دلیل بوجود آمده‌اند که میزان توجه موسسات را به نشر اینترنتی نشان دهد. این رتبه‌بندی هر ساله در دی و تیرماه (January & July) به‌روز می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.