مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از مرمت اضطراری منزل عربزاده از بنا‌های تاریخی اواخر دوره قاجارخبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از مرمت اضطراری منزل عربزاده که از بنا‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار در محله چهارباغ شهر سنندج است، خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این بنای تاریخی در دهه هشتاد به تملک میراث‌فرهنگی کردستان درآمده است که در دو طبقه و با معماری و بافت سنتی در اواخر دوران قاجار ساخته شده است.

او با اشاره به آسیب‌دیدگی این بنا و ریزش سقف آن، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌دیدگی سقف‌های چوبی و تخریب قسمت‌هایی از آن، برداشت سقف‌های پوسیده با رعایت تدابیر فنی و ایمنی لازم، انجام شد.

گویلیان افزود: مرمت دیوار‌های آسیب‌دیده با استفاده از مصالح آجری و اجرای سقف بصورت تیرریزی چوبی، تخته‌کوبی، گل‌ریزی، شیب بندی با ماسه و در مرحله آخر عایق‌بندی توسط ایزوگام از دیگر برنامه‌های انجام شده در مرمت این منزل تاریخی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: مرمت این بنای تاریخی امسال و با اعتباری بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی از محل اعتبارات استانی تامین و انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.