بشر الخصاونه در سفر رسمی خود به عراق با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق دیدار و درباره مسائل و همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (پنجشنبه) در کاخ السلام بغداد، پایتخت عراق میزبان «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن با حضور وزرای خارجه دو کشور بود.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آغاز جلسه، نخست وزیر اردن پیام کتبی عبدالله دوم، پادشاه اردن را به رئیس جمهور تحویل داد.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه میان عراق و اردن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

برهم صالح در این دیدار گفت: عراق خواهان پیشبرد چارچوب‌های همکاری دوجانبه میان دو کشور، ایجاد روابط پیشرفته، بالا بردن سطح همکاری با پادشاهی اردن در همه زمینه‌ها برای تأمین منافع مشترک دو ملت است و با تقویت تفاهمات و پروتکل‌های توافق شده بین دو کشور به سمت افق‌های وسیع‌تر حرکت می‌کند.

رئیس جمهور عراق پیگیری هماهنگی سه جانبه بین عراق، اردن و مصر، ایجاد روابط همکاری استراتژیک مبتنی بر منافع مشترک مقابله با چالش‌های تروریسم و افراط گرایی، کاهش تنش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای و ایجاد یک سیستم صلح و ثبات در منطقه را ضروری عنوان کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق نیز متن بیانیه مشترک دیدار مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق با بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن را منتشر کرد.

در بیانیه مشترک بر اهمیت ادامه کار در راستای افزایش سطح هماهنگی، حداکثر استفاده از پتانسیل‌های موجود، تلاش برای تسهیل تجارت و افزایش حجم مبادلات تجاری دو جانبه تأکید شده است.

در این دیدار توافق شد که محصولات عراقی و اردنی از هرگونه سیستم ثبت واردات و توافق نامه‌ای برای تسریع در تکمیل مراحل عملیاتی ایجاد منطقه مشترک اقتصادی خارج شود.

در بیانیه مشترک نخست وزیران عراق و اردن بر لزوم تقویت همکاری، ادغام صنایع و تمدید تفاهم نامه امضا شده برای واردات نفت خام از عراق برای یک سال دیگر پس از توافق درباره اصلاحات مورد نیاز تأکید شد.

خبرگزاری «عمون» اردن پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که «بشر الخصاونه»، نخست وزیر این کشور در یک سفر رسمی و در راس یک هیئت دولتی، وارد شهر بغداد، پایتخت عراق شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار