مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با افتتاح ۱۹ طرح کشاورزی و دامپروری طی دهه فجر در شهرستان کرمان، ۵۴۹ شغل در منطقه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد قنبری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: طی ایام الله دهه فجر، ۱۹ طرح کشاورزی و دامپروری، شامل ۱۱ طرح آب و خاک، یک واحد گلخانه،  یک طرح پرورش قارچ، ۴ طرح صنایع غذایی و تبدیلی و ۲ طرح دامپروری با هزینه کرد قریب به ۳۷۸ میلیارد ریال که ۴۸ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می‌رسد و ۵۴۹ شغل در منطقه ایجاد می‌شود.

او بیان داشت: به میمنت ایام الله دهه فجر یک واحد گلخانه‌ای گل شاخه بریده گل رز در سطح ۲۳ هزار مترمربع با ظرفیت تولید ۴۷۲ هزار گل رز در سال و یک واحد پرورش قارچ با تولید سالانه ۲۰۰ تن قارچ در کرمان آغاز به کار می‌کند.

قنبری بیان کرد: در ایام الله دهه فجر، ۱۱ طرح آب و خاک، شامل یک باب کانال انتقال آب به طول ۴ هزار متر با هزینه کرد اعتبار دولتی ۳ هزار و ۵۳۶ میلیون ریال، یک باب استخر ذخیره به حجم ۲۰۰ مترمکعب، ۶ طرح آبیاری کم فشار در سطح ۴۳ هکتار با هزینه کرد ۴۰ میلیارد ریال که بیش از ۳۲ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است و ۳ آبیاری تحت فشار در سطح ۶۱ هکتار با هزینه کرد ۱۲ میلیارد ریال که بیش از ۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: در ایام الله دهه فجر ۴ طرح صنایع غذایی و تبدیلی از جمله بسته بندی موادغذایی، پسته، خشکبار، بسته بندی کیک و کلوچه و ... به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها ۴۴ شغل در منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرمان بیان داشت: یک طرح پرورش ۱۰۰ راسی گوسفند و پرورش ۳۰ راسی گاو شیری از دیگر طرح‌های افتتاحی در این ایام الله در کرمان است که این دو طرح ۵ شغل در منطقه ایجاد می‌کنند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.