معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: محصول کلزای کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد ۵ درصد بیشتر از نرخ مصوب خریداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ترغیب کشاورزان به کاشت دانه‌های روغنی کلزا تسهیلات ویژه‌ای از جمله خرید تضمینی محصول و حمل رایگان آن به کارخانه روغن کشی گچساران در نظر گرفته شده است.
 
شهرام عسکری افزود: به همین منظور امسال نیز مقرر شد این کارخانه خرید دانه روعنی کلزای کشاورزان استان را ۵ درصد بیشتر از نرخ مصوب دولت خریداری کند.

او بیان کرد: امسال هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق گرمسیری این استان به کشت کلزا اختصاص داده شد که این مقدار سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

او همچنین سطح زیر کشت گندم و جو امسال در مزارع کهگیلویه و بویراحمد را ۱۳۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با هدف افزایش راندمان تولید گندم امسال ۱۰۰ درصد بذر مورد نیاز از بذور اصلاح شده استان برای کاشت در اختیار کشاورزان قرار گرفت.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کود مورد نیاز زارعان تامین شده و بدون واسطه در اختیار آنان قرار داده می‌شود.
 
عسکری با بیان اینکه پارسال بالغ بر ۶۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف و بذری از کشاورزان استان خریداری شد افزود: کشاورزانی که محصولات خود را در سال گذشته بیمه کردند از خدمات جبران خسارت بیمه  بهرمند می شوند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.