معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت پاییزه گندم آبی و دیم،کلزا و جو آبی و دیم رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کشت گندم در استان تقریبا پایان یافته است گفت: پاییز امسال گندم در ۷۸هزار هکتار از مزارع دیم و ۲۲ هزار هکتار از مزارع آبی استان کشت شده است.

عسکری با بیان اینکه عملیات کشت محصول جو در مزارع کهگیلویه وبویراحمد در مراحل پایانی است افزود: امسال  تاکنون کشت جو در ۲۱ هزار هکتار مزرعه دیم و هزار و۸۰۰ هکتار مزرعه آبی استان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه کشت محصول کلزا همچنان ادامه دارد گفت: تاکنون هزار و۳۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت دانه های روغنی کلزا رفته است.

او بیان کرد: با توجه به بارندگی های پاییز امسال روند کشت محصولات پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب بوده است.

تابستان امسال ۶۸هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شد که از این میزان هشت هزار و ۴۰۰ تن گندم بذری بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۹ هزار تن کود اوره و پتاسه بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

عسکری همچنین از اختصاص  ۱۲هزار تن دیگر کود برای توزیع بین کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

او بیان کرد: در سال زراعی جاری هیچ گونه کمبود کودی در استان وجود ندارد.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.