استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به توان و ظرفیت خراسان رضوی در تولید گیاهان دارویی باید زمینه فرآوری آن‌ها را ایجاد و از خام فروشی این گیاهان جلوگیری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه در بازدید از شرکت "پردیس معطر" کاشمر، گفت: در سال جهش تولید توجه به فرآوری گیاهان دارویی در اولویت قرار دارد.

محمد شاکری رئیس هیات مدیره شرکت پردیس معطر نیز در این مراسم گفت: فعالیت این شرکت در ادامه فعالیت‌های شرکت گیاهان دارویی "پرند" است که تولید کننده و صادرکننده انواع عصاره، اسانس و دمنوش‌های گیاهی است.

او افزود: این شرکت با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت بیش از ۱۲ هزار متر مربع با ظرفیت تولید ۱۱ هزار و ۷۷۰ تن دارو‌های گیاهی فعالیت می‌کند که سالانه یک هزار تن صادرات داشته و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر را فراهم کرده است.

رئیس هیات مدیره شرکت پردیس معطر ادامه داد: کسب افتخاراتی از جمله صادر کننده نمونه استانی، صادرکننده نمونه ملی و کارآفرین نمونه ملی در سال‌های ۹۳ تاکنون از موفقیت‌های این شرکت تولیدی به شمار می‌رود.

شاکری بیان کرد: شرکت "پردیس عصاره ترشیز" نیز که یکی از فاز‌های شرکت پردیس معطر است، تولید کننده عصاره گیاهان دارویی مورد استفاده در مواد اولیه است و همچنین تولید کنسانتره انواع میوه‌جات از تولیدات این شرکت به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: این واحد تولیدی به پیشرفته‌ترین تجهیزات روز اروپا در تولید دارو‌های گیاهی مجهز است و آزمایشگاه این شرکت منحصر به فرد بوده و قابلیت آنالیز‌های متفاوت را دارد.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.