مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی زیرساخت‌های سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان مهیاست و واگذاری ها به صورت نقد و اقساط انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید هاشم موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی زیرساخت‌های سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان مهیاست و واگذاری عرصه‌های صنعتی در قالب برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی به صورت نقد و اقساط انجام می‌شود.

موسوی بیان داشت: ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

او افزود: در سطح استان ۱۵۴۰ هکتار زمین و فضای صنعتی در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرک صنعتی سقاوه با توجه به فاکتور‌های مساحت و محل قرارگیری و زیرساخت‌های موجود برای احداث واحد‌های بزرگ در نظر گرفته شده که فاز عملیاتی ۵۰ هکتار آن در دست اقدام است.

موسوی عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته هیچ واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به دلیل مشکلات زیرساختی تعطیل نشده است.

او تاکید کرد: با پایش و ارزیابی‌های صورت گرفته تعداد ۹۰ واحد از واحد‌های غیر فعال و راکد قابلیت و امکان برگشت به چرخه تولید و راه اندازی مجدد را دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به شعار جهش تولید در سال۹۹ برنامه ریزی‌ها برای بازگشت و راه اندازی مجدد تعداد ۲۴ واحد تولیدی از بین واحد‌های غیر فعال راکد، انجام و هدف گذاری شده است.

هاشمی گفت: از این تعداد تاکنون ۱۷ واحد تولیدی در سال جاری به چرخه تولید بازگشته اند.

او بیان کرد: واحد‌های کوچک و متوسط ۹۷ درصد واحد تولیدی در سطح استان را شامل می‌شوند.

هاشمی افزود: این مهم ضرورت نگاه عمیق‌تر و حمایت ویژه از این واحد‌ها را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

هم اکنون ۳۲۲ واحد تولید با اشتغالزایی بیش از پنج هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد.

با توجه به اینکه در زمان حاضر ۹۲۶ هزار نفر در ۴۶ هزار و ۵۰۰واحد تولیدی کشور مشغول به فعالیت هستند سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از اشتغال در شهرک‌های صنعتی ناچیز به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.