رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: کمپ نگهداری معتادان متجاهر و کارتن خواب در این شهرستان با اسکان ۹۸ نفر به عنوان دومین مرکز کمپ اعتیاد در شهرستان‌های خراسان رضوی فعالیت خود را شروع می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهره اقبال نیا رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: در قالب تفاهم نامه چهارجانبه همکاری که فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی شهرستان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پای آن را امضا کرده اند به لطف خدا و کمک مسئولان استانی و شهرستانی بالاخره کمپ ماده ۱۶ با هزینه ۴ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شد.

او افزود:کمپ ماده ۱۶ برای سامان دهی و نگهداری معتادان متجاهر در تربت حیدریه به مساحت ۲ هزار متر مربع در خارج از محدوده شهری و در مجاورت یک جاده روستایی منتهی به شهر بایگ راه اندازی شد.

رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه ادامه داد: با همیاری ادارات توانستیم تجهیزاتی از بیمارستان تامین اجتماعی،۲۰۰ عدد تست کرونا و ۲۰۰ عدد تست اچ آی وی از دانشگاه علوم پزشکی برای این کمپ تامین کنیم.

اقبال نیا بیان کرد: در این کمپ ۱۰ نفر مشغول کار هستند و راه اندازی آن به غیر از کمک‌هایی که به صورت مالی شده، حدود ۴ میلیارد ریال برای متولی این کمپ هزینه داشته است.

او تصریح کرد: اقلامی مثل ۱۰۰ پتو، ۷۰ تخت و چهار بخاری برای گرمایش به همت نهادهایی، چون سازمان عتبات عالیات، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه دولتی، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران، ارتش و سازمان تبلیغات اسلامی تامین شده است.

رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه تاکید کرد: تاکنون ۹۸ نفر از معتادان متجاهر پذیرش شده اند و برای هر فرد پذیرش شده روزانه مبلغ ۲۷ هزار تومان پیش بینی شده است که نصف آن را فرمانداری و نصف دیگر را ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تامین خواهند کرد.

اقبال نیا اظهار کرد: ظرفیت این مرکز هم اکنون ۱۳۰ نفر است، اما تعداد کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر براساس مشاهدات و آمار غیر رسمی در تربت حیدریه بیشتر از ۴۰۰ نفر برآورد می‌شود.

انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.