مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب از فعالیت ۳۸ واحد مرغداری و پرورش بوقلمون با ظرفیت ۶۳۸ هزار و ۵۵۰ قطعه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، زارع تالی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب گفت: در شهرستان سراب از مجموع ۳۶ واحد مرغداری، ۳۲ واحد مرغ گوشتی و ۴ واحد مرغ تخمگذار هستند، دو واحد تولید و پرورش بوقلمون گوشتی نیز به ظرفیت ۶۰۰۰ قطعه در شهرستان فعالیت می‌کنند.

او افزود: شش واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه در شهرستان در حال احداث هستند که به طور متوسط ۴۰ الی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او با بیان این‌که از مرغداری‌های صنعتی و ماکیان بومی منطقه سالانه ۴۸۶۵ تن گوشت سفید مرغ و ۸۴۵ تن تخم مرغ تولید می‌شود، افزود: از نظر تولید گوشت مرغ رتبه هفتم و تخم مرغ رتبه پانزدهم در استان  آذربایجان شرقی متعلق به شهرستان سراب است.

زارع تالی گفت: از نظر موازنه تولید و مصرف با توجه به آمار جمعیت شهرستان، گوشت مرغ به مقدار ۱۳۰۰ تن مازاد تولید بوده که به استان و  شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود و از نظر تخم مرغ نیز ۶۰۷ تن کمبود وجود دارد که از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر تامین می‌شود لذا بایستی جهت تامین کمبود تخم مرغ سرمایه گذاری مناسب در شهرستان انجام گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.