مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر گفت: ۴۲ واحد مرغداری در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر در بازدید از چند واحد مرغداری در شهرستان عجب‌شیر  با بیان اینکه ۴۲ واحد مرغداری در این شهرستان فعالیت می‌کنند، گفت: سالانه هشت هزار و ۶۴۶ تن گوشت مرغ در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

او افزود: شهرستان عجب‌شیر دارای ۴۲ واحد مرغداری گوشتی مجاز با ظرفیت تولید ۶۵۵ هزار قطعه، یک واحد مرغداری مادر با ظرفیت ۱۵ هزار قطعه و یک واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه است.

اسلامی گفت: با توجه به افزایش قیمت مرغ در چند هفته اخیر، طی هماهنگی‌های به‌عمل آمده با اداره دامپزشکی، اداره صنعت و معدن شهرستان و مرغداران منطقه، تعداد ۹۷ هزار و ۹۳۰ قطعه مرغ گوشتی که بخشی از آن از شهرستان تامین شد، کشتار و روانه بازار شد.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سایر واحد‌های مرغدار‌ی گوشتی شهرستان نیز جوجه‌ریزی انجام شد که با عرضه تولیدات این واحد‌های تولیدی به بازار مصرف روند کاهشی قیمت مرغ ادامه خواهد داشت.

اسلامی گفت: تمایل مرغداران به انجام مشاوره‌های بهداشتی و تعذیه‌ای و واکسیناسیون به موقع و سرکشی‌های منظم ادارات جهادکشاورزی و دامپزشکی شهرستان، موجب کاهش تلفات و افزایش بازدهی در مرغداری شده است.

مدیر جهادکشاورزی عجب‌شیر گفت: بهبود تغذیه، بهبود مدیریت، افزایش ضریب تبدیل، کاهش تلفات و افزایش راندمان تولید به ازای هر قطعه مرغ گوشتی از مهمترین آیتم‌هایی است که کارشناسان در طرح نظارت از واحد‌های تولیدی مدنظر قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.