مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با اشاره به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، گفت: بااجرای این طرح برای ۴ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵۳ روستا در این استان روی گسل قرار دارد، گفت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد در این روستا‌ها وجود دارد که تاکنون ۶ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

او افزود: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۵۰ هزار واحد از ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد غیرمقاوم استان زنجان مقاوم‌سازی شده است.

خواجه ای با بیان اینکه طرح هادی ۱۹۰ روستا بازنگری شده است، گفت: تاکنون طرح هادی در ۴۰۰ روستا از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۶۷ هزار سند مالکیت روستایی توسط بنیاد مسکن و دستگاه‌های متولی استان زنجان صادر شده است، گفت: ۷ هزار و ۷۰۰ سند مربوط به شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و مابقی در روستا‌ها صادر شده است.

او با بیان اینکه امسال صدور ۲ هزار سند مالکیت روستایی برای استان زنجان تعیین شده بود اما با هماهنگی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد تعهد صدور۶ هزار و ۵۰۰ سند را ایجاد کردیم، گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار سند صادر شده که از این بابت رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم.

خواجه‌ای ادامه داد: در صدور سند مالکیت روستایی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری و در بحث صدور سند مالکیت شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز ۲ برابر میزان متوسط کشوری هستیم.

خواجه‌ای گفت: در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۴ هزار و ۶۰ مورد به بانک‌ها معرفی شده که سهمیه استان زنجان در تأمین مسکن محرومین ۲ هزار واحد بوده که  ۹۰۰ واحد آن به مرحله نصب درب و پنجره رسیده است.

او در پایان با اشاره به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص به استان زنجان ابلاغ شده که با اجرای آن برای  ۴ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی  خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.