معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۴۱ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای اشتغال ۱۷۸ نفر در استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، انتظاری معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در طرح پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۲ بانک رفاه و توسعه تعاون، طرف قرارداد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند که تا به امروز ۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برای اشتغال ۹۷ نفر از بانک رفاه و ۲۰ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از بانک توسعه تعاون برای اشتغال ۸۱ نفر پرداخت شده است.

انتظاری افزود: در مجموع ۵۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال پرونده تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل استان ارسال شده است که از این رقم ۴۱ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال پرداخت و ۱۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال پرونده در بانک‌ها در دست بررسی قرار دارد.

به گفته او، تا به امروز ۲۴۶ فقره پرداخت وام مشاغل خانگی در استان صورت گرفته که از این تعداد ۲۰۶ نفر به صورت مستقل برای دریافت تسهیلات اقدام کرده اند و ۴۰ نفر نیز به صورت پشتیبان بوده است که ۲۱۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده اند.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: صدور مجوز‌ها به صورت مستقل یا پشتیبان انجام می‌شود و افراد پشتیبان تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و افراد مستقل تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

انتظاری افزود: در این طرح ۳۲۰ شغل در سررسته‌های مختلف شامل حوزه‌های مشاغل خانگی صنایع دستی، صنعت فرش، تولیدات دامی، شیلات، ماهی‌های زینتی، صنایع تبدیلی کشاورزی، امور تولیدات گیاهی مثل زعفران، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، آموزش موسیقی، صدابرداری، خبرنگاری، نقاشی، کسب و کار‌های نوین اینترنتی، آی سی تی روستایی و خدمات طراحی سایت تعریف شده اند و محدودیتی در تعریف رسته‌های جدید نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار