امام جمعه موقت شهرستان کوهبنان گفت: برخلاف نظر معاندان و جاهلان، رزمایش نیروهای نظامی برای تامین معیشت و زندگی مردم است؛ چرا که زندگی مردم در گروه امنیت پایدار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماز جمعه این هفته شهرستان کوهبنان به امامت حجت الاسلام سید عباس کاظمی و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت مسائل بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام سید عباس کاظمی، امام جمعه موقت شهرستان کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا است، بانوی فاضل و متدینی ای که به حق از اهل بیت (ع)  شناخت کامل داشت. 

او افزود: از زمانی که این بانوی مکرمه پا در خانه مولای متقیان علی (ع) گذاشت، خود را وقف خدمت به فرزندان حضرت فاطمه (س) کرد و با تمام وجود از آنان نگهداری و حمایت کرد.

امام جمعه موقت شهرستان کوهبنان بیان داشت: در جریان حادثه کربلا با روی باز فرزندان خود را بدرقه کرد و پاسداری از سرور شهیدان را به آنان توصیه کرد.

او افزود: پس از حادثه کربلا، وقتی بشیر خبر شهادت شهیدان کربلا را آورد، ایشان اول از امام حسین (ع) سوال کرد و فرمود: فرزندانم فدای مولایم حسین( ع) باشند.

خطیب جمعه شهرستان کوهبنان تصریح کرد: در سال ۶۹ هجری این بانوی فاضل و مکرم که عمری در خدمت به اسلام و در کنار ولایت و رهبری جامعه اسلامی سپری کرده بود وفات کرد و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

او بیان داشت: روز وفات این بانو به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا مزین شده در حالی که خانواده شهدا خاکریز دوم جنگ هستند؛ بنابراین این خانواده‌ها فقط با خود شهدا قابل مقایسه اند.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: خانواده شهدا همواره صبر، پایداری و گذشت را سرلوحه امورات  خود قرار داده اند و بسیاری از آنان به هیچ جا مراجعه نکردند تا امتیازی بگیرند در حالی که غصه، رنج و فراق این عزیزان پیش خداوند اجر و مزدی عظیم خواهد داشت.

او بیان داشت: در دوران دفاع مقدس بعضی از خانواده‌ها چند فرزند خود را به جبهه‌ها فرستادند که برخی از آنان چند شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند و برخی از رزمندگان نیز جانباز شدند؛ بنابراین همسران و فرزندان جانبازان نیز که سالیان متوالی صبوری کردند حق بزرگی به گردن همگان دارند.

امام جمعه موقت شهرستان کوهبنان در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: در هفته اخیر ایران و جهان شاهد سریالی از رزمایش‌های متنوع ارتش سرافراز و سپاه همیشه مقتدر کشورمان بود، عملیات‌های خیره کننده پهپادی، موشکی و دریایی که بار دیگر به جهان ثابت کرد، ایران جز قدرت‌های برتر جهان و قدرت اول منطقه است.

او بیان داشت: بر خلاف نظر معاندان و جاهلان این رزمایش برای تامین معیشت و زندگی مردم است؛ چرا که زندگی مردم در گروه امنیت پایدار است.

خطیب جمعه شهرستان کوهبنان  گفت: تست قدرت دفاعی کشور، تولید دانش بومی و ترویج علم، آرامش مردم و خنثی سازی جنگ‌روانی دشمن، وحدت سپاه، بسیج و ارتش و غیره از مهم ترین پیام‌های این رزمایش بود تا به همگان ثابت کند، راه علاج مشکلات کشور داشتن روحیه و مدیریت جهادی است.

حجت الاسلام کاظمی بیان داشت:کسانی که در سودای برجام ۲ و ۳  با بایدن هستند، بدانند که قدرت بازدارندگی و اقتدار موشکی ما یک حرکت رو به جلو هست که توقف، کندی و بازدارندگی ندارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از نماینده سخت کوش شهرستان کوهبنان عفت شریعتی قدردانی کرد و گفت: او در نطق میان دستور در مجلس شورای اسلامی که طی سالیان گذشته بی سابقه بود در دفاع از مردم مظلوم منطقه، نکاتی مهم و اساسی را بیان کرد.

امام جمعه موقت شهرستان کوهبنان بیان داشت: نماینده مردم در مجلس از مشکلات باز پرداخت وام‌های ماخوذه زلزله، نداشتن راه ارتباطی مناسب، مشکلات مربوط به حق و حقوق کارگران معادن ذغال سنگ، کم آبی و خشک سالی و غیره مطالب ارزشمندی را مطرح کرد که  از او قدردانی می کنیم.

 انتهای پیام/  م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار