بازگشایی راه ۳۹۱ روستا در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در پی بارش سنگین برف در ۲ روز اخیر راه ارتباطی ۸۹۶ روستا در استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران راه ارتباطی ۳۹۱ روستا بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل  گفت: راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌ ارتباطی ۵۰۵ روستای باقیمانده در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، کوثر و نیر را امروز بازگشایی کنند و از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.

او با بیان اینکه بیشترین میزان بارش برف در شهرستان‌های خلخال ، مشگین‌شهر، نیر و کوثر به ثبت رسیده است، اظهارکرد: اولویت راهداری برف روبی جاده‌های اصلی و فرعی است و بعد از برفروبی آنها راه‌های روستایی برفروبی و بازگشایی می‌شود.

وثوقی گفت: بدنبال بارش برف ماموران راهداری نمک‌پاشی و برفروبی در جاده‌های استان را آغاز کرده‌اند و امسال برای بازگشایی جاده‌های استان ۲۸ هزار تن شن و نمک خریداری و در انبارها و راهدارخانه‌ها ذخیره شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۴۲۰ نیروی انسانی در قالب ۸۰ گروه راهداری جهت انجام عملیات برفروبی و بازگشایی در محورها و گردنه‌های استان اردبیل مستقر هستند.

وثوقی با بیان اینکه ۱۳۹ سامانه هوشمند نظارت و کنترل در جاده‌های استان نصب شده است، از رانندگان خواست به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کرده و وسایط نقلیه خود را مجهز به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ کنند تا سفر راحت و ایمنی داشته باشند.

او از مردم و مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.