رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: تاکنون یک هزار و ۱۰۰ قالی باف مهابادی با نازل‌ترین قیمت تحت بیمه تکمیلی درمان قرار گرفته اند

چیا قربانی اقدم رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم‌اکنون بر اساس اقتضای فصلی بیش از سه هزار نفر در حوزه فرش مهاباد فعالیت می‌کنند که از این مقدار یک‌هزار و ۹۰۰ نفر در این شهرستان زیرپوشش بیمه قالی بافی هستند.

قربانی اقدم افزود: تاکنون ۷۰۰ قالی باف تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته اند و هم چنین یک هزار و ۱۰۰ قالی باف نیز با نازل‌ترین قیمت تحت بیمه تکمیلی درمان قرار گرفته اند که از این حیث  مهاباد رتبه نخست استان را در اختیار دارد.


او ادامه داد: قالی بافان این شهرستان که تاکنون زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته‌اند، می‌توانند به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه و از مزایای آن برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد تصریح کرد: ۶ هزار مترمربع فرش دستباف از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

قربانی اقدم گفت: این میزان تولید در قالب سه نوع فرش شامل "تابلو فرش"، "فرش افشار" و "درشت بافت افشان" بافته شده است که به ترتیب ۶۰، ۳۰ و ۱۰ درصد کل تولیدات را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.