رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: بیش از ۳۰ درصد تولیدات فرش و تابلو فرش‌هایی اصیل که حاصل دست بیش از ۲ هزار قالیباف فعال مهابادی است در آن سوی مرز‌ها خودنمایی می‌کند.

چیا قربانی‌اقدم رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: امسال تولید فرش دستباف در این شهرستان با ۳۰ درصد افزایش به ۴ هزار مترمربع رسیده است.

قربانی اقدم افزود: استقبال خوب خریداران فرش شهر‌های مختلف از محصولات بافندگان فرش این شهرستان و سودآوری مطلوب از صادرات فرش‌های دستباف موجب این افزایش تولید شده است.

او ادامه داد: سه نوع فرش در مهاباد تولید می‌شود که تابلو فرش با ۵۰ درصد، فرش هوشیار افشار با ۳۰ درصد و فرش درشت بافت افشان با ۲۰ درصد به ترتیب بیشترین فراوانی تولیدات فرش این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد تصریح کرد: تولیدات فرش این شهرستان در بیشتر موارد در بازار‌های داخلی از جمله شهر‌های همدان، اراک و تهران به فروش می‌رسد.

قربانی اقدم اضافه کرد: هم اکنون ۲ هزار نفر قالیباف در حوزه فرش در مهاباد فعالیت می‌کنند که بیش از ۸۰ درصد آنان را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.