هواشناسی بوشهر درباره افزایش ارتفاع موج خلیج فارس به ۳ متر و کاهش محسوس دما هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا با تداوم وزش باد شدید شمال غربی در استان و بر روی دریا، خلیج فارس به طور کامل مواج و طوفانی خواهد بود. بنابراین دریانوردان باید از رفتن به دریا خودداری کنند.

هادی سالاری افزود: همچنین ضمن کاهش محسوس دما، احتمال نفوذ گردوخاک از مناطق همجوار به استان وجود دارد.

او ادامه داد: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش شدید باد و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد جهت وزش باد نیز شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۵۰ و گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود، و ارتفاع موج ۱۲۰ تا ۲۴۰ گاهی تا ۳۰۰ سانتیمتر پیش بینی‌ می‌شود.

هوا سرد می‌شود

هواشناسی بوشهر پیش از این هم اعلام کرده بود، از پنجشنبه ۲ بهمن تا شنبه ۴ بهمن دمای هوا در استان به طور میانگین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و پس از آن سرمای هوا تا یکشنبه ماندگار خواهد بود.


بیشتر بخوانید


بنا به این گزارش، کاهش دما در جمعه سوم بهمن و در مناطق مرتفع استان شدت بیشتری  خواهد داشت و پیش بینی شده است دمای سطح خاک در برخی نقاط از شهرستان‌های جم، دشتستان، دشتی، دیلم و گناوه، دیر و عسلویه  به صفر و یا زیر صفر درجه سلسیوس برسد و سبب سرمازدگی و یخ‌زدگی محصولات و مزارع و باغ‌ها شود.

صبح امروز بندر امام حسن در شهرستان دیلم با ۸ درجه کم‌ترین دما و دیر و بوشهر با ۱۶ درجه سلسیوس بیشترین دما را داشته‌اند.

همچنین در شبانه روز گذشته عسلویه با ۲۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده است. البته دیگر نقاط استان هم در گر‌م‌ترین ساعات دمای ۲۱ تا ۲۵ درجه را ثبت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.