مسئول کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس، گفت: مسجد یکی از پایگاه های مسلم انقلاب اسلامی بوده و شروع رفتار انقلابی، از مساجد شکل گرفت که از آن رو سنگر انقلاب باید جایگاه خود را حفظ کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حسین امیدی مسئول کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس، گفت: با شیوع کرونا و  رعایت مسایل بهداشتی مانند پارسال نمی توان فعالیت کرد و جشن مفصلی برای دهه فجر گرفت، اما با بهره گیری و از فضای مجازی می توان برنامه خوبی را اجرا کرد.

او، با اشاره به اینکه در شیراز  ۵۰۰ باب مسجد و حسینیه وجود دارد و حدود ۱۰۰ مسجد موفق عمل کرده اند، بیان کرد: در حوزه‌های مختلف برخی مساجد به صورت تخصصی ورود پیدا کرده اند.

امیدی تصریح کرد:  در سطح استان نزدیک به پنج هزار باب مسجد وجود دارد که در ۳۷ شهرستان استان، مساجد فعالی وجود دارد، و در مورد کانون‌های مساجد اعتقاد داریم اگر از بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری موجود، ۳۰ نیروی موفق حاضر باشند، عدد قابل توجهی است که با یک برنامه ریزی موفق می‌توان رشد خوبی را شاهد بود.

مسئول کار گروه مساجد ستاد دهه فجر فارس، ادامه داد: از  برنامه های دهه فجر و برنامه‌های شاخص در طول سال می‌توان استفاده کرد که این برنامه ریزی می‌تواند نقش آفرینی کند و از ظرفیت هایی مانند کانون ها، پایگاه ها، امام جماعت و همه فعالان فعالیت کنند و یک مدل واحد باید تعریف شود تا با اجرای برنامه‌های واحد که با نظارت امور مساجد شکل می‌گیرد، بتوان تبلیغات موثر در فضای مجازی داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه ۷۰ موکب با همکاری شهرداری از سوی کانون‌ها و پایگاه‌ها در دهه فاطمیه ایجاد شده، افزود: تکریم ائمه جماعت یا افراد شاخص در دستور کار باشد و ایجاد نمایشگاه نیز باید بر اساس  دستور العمل های بهداشتی در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) باشد.

او، با اشاره به اینکه تقدیر از خانواده شهدای انقلاب هر مسجد و انتشار عکس‌های شهدای انقلاب مساجد، از مهمترین کار‌هایی است که می‌تواند شکل گیرد، اضافه کرد: سرکشی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند در مساجد دنبال شود.

امیدی، اظهار کرد: رفع شبهاتی که پیرامون انقلاب وجود دارد باید در دستور کار قرار گیرد که با توجه به شیوع بیماری کرونا، می‌توان نشریه الکترونیک پیرامون مساجد و انقلاب برای انتشار در شبکه مجازی را ایجاد کرد.

 در ادامه اعضای کارگروه به ابراز نظرات و پیشنهادات خود پیرامون کار‌های کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس پرداختند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.