معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج مثبت آزمایش‌های سرپایی کرونا در خراسان رضوی به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی قلیان اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج مثبت آزمایش‌های کرونا در بخش سرپایی و در بین افراد مشکوک به آلودگی به این ویروس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

او افزود: این میزان در زمان اوج شیوع کرونا در خراسان رضوی و کشور به بیش از ۶۰ درصد رسیده بود به طوری که در آن شرایط فقط بین ۳۰ تا ۴۰ درصد آزمایشات ارائه شده از سوی مراجعان با علائم مشکوک به مراکز خدمات جامع سلامت منفی می‌شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در زمان اوج بیماری روزانه بیش از هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان انجام می‌شد که اکنون این میزان به ۸۰۰ تا ۸۵۰ آزمایش در روز کاهش یافته است.
 

بیشتر بخوانید


قلیان بیان کرد: هم‌اکنون آزمایش کرونا در ۲۳ مرکز جامع سلامت منتخب کرونا در مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود که یک مرکز از این تعداد با رویکرد درمان طب سنتی فعالیت می‌کند.

او تصریح کرد: آزمایش تشخیص طبی سریع ویروس کرونا که نتیجه‌اش در مدت ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود بیشتر برای تعیین وضعیت افراد عضو خانواده فرد مبتلا به این ویروس کرونا صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.