مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۵ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۵ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بیش‌از ۷۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در میرجاوه کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات این استان با انجام اقدام اطلاعاتی و عملیاتی موفق به کشف بیش از ۷۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر سنتی و صنعتی در شهرستان مرزی میرجاوه شدند.

علی زندی بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملیاتی موفقیت آمیز در منطقه تهلاب از توابع بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه بیش از ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش و مرفین از قاچاقچیان کلان موادمخدر کشف و ضبط کردند.

او  افزود: در این عملیات یک دستگاه خودرو از سوداگران مرگ توقیف شد.

سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد طمع قاچاقچیان قرار داشته و سوداگران مرگ با استفاده از مرزهای گسترده این استان و کنترل نشدن این مرزها از سوی ۲ کشور یادشده موادمخدر را با هدف انتقال به کشورهای اروپایی و آمریکا و سایر کشورها وارد خاک ایران می‌کنند که با برخورد قاطع نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه بویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای انتظامی و مرزبانی رو به رو می‌شوند.

رهایی جوان ایرانشهری از چنگال آدم ربایان

 با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر، جوان ۲۲ ساله‌ای در کمتر از ۴ ساعت از چنگال آدم ربایان آزاد و عامل اصلی آدم ربایی دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری  بیان داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر ربایش جوانی ۲۲ ساله، در یکی از محلات شهرستان "ایرانشهر" بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سرنشینان ناشناس یک دستگاه سواری پژو پارس با پلاک مخدوش این جوان را که به همراه پدر خود در زمین کشاورزی در حومه ایرانشهر مشغول به کار بوده، با تهدید سلاح سرد و به زور سوار خودروی خود کرده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بلافاصله طی تحقیقات تخصصی پلیس هویت آدم ربایان مشخص و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی عامل اصلی آدم ربایی داخل مخفیگاهش دستگیر شد.

سردار طاهری بیان داشت: همدستان متهم به محض اطلاع از دستگیری این فرد در کمتر از ۴ ساعت از ربایش این جوان، اقدام به آزاد سازی گروگان کرده و از محل متواری می‌شوند.

او علت و انگیزه آدم ربایان را اختلاف مالی عنوان و خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری همدستان متواری او ادامه دارد.

دپوی ۱۳ تن شیرخشک قاچاق در "چابهار"

 فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای و کشف ۱۳ تن شیر خشک قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم  بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان با اشراف اطلاعاتی، از دپوی مقادیری قابل توجه شیر خشک قاچاق در یک منزل مسکونی در شهر چابهار مطلع شدند.

او افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات نامحسوس دریافتند که یک فرد سود جو با دپوی این شیر خشک‌ها قصد دارد در فرصتی مناسب و به صورت غیر قانونی آن‌ها را به خارج از کشور انتقال دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: مأموران پس از حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضائی به محل اعزام و در بازرسی از منزل مذکور ۵۴۷ پاکت شیر خشک قاچاق و فاقد مجوز را به وزن ۱۳ تن و ۵۰۰ کیلو گرم کشف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم بیان داشت: ارزش کالای کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او  خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

برخورد رخ به رخ ۲ وانت حامل سوخت

برخورد مرگبار ۲ دستگاه وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق در شهرستان میرجاوه ۵ کشته برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف ۲ دستگاه وانت تویوتا در محور روستایی "مجید آباد" در منطقه مرزی "ریگ ملگ" شهرستان "میرجاوه" بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در صحنه حاضر شدند.

او  افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد ۲ دستگاه وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق، به صورت رخ به رخ به شدت با یکدیگر برخورد و طعمه حریق شده اند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه هر ۵ سرنشین ۲ خودرو بر اثر سوختگی و شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

سرهنگ بهروزی زاده خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی هر ۲ راننده و انحراف به چپ یکی از خودرو‌ها اعلام کرده است.

 

کشف ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" ۱۴ هزار لیترگازوئیل قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سرهنگ" حمید نوری"فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماموران انتظامی یگان تکاوری "۱۱۲" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در حین گشت زنی در محور مواصلاتی "ایرانشهر-دلگان" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

مرگ دلخراش کودک ۴ ساله در برخورد با پژو پارس

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" از تصادف مرگبار پژو پارس با کودک ۴ ساله در یکی از محور‌های روستایی شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمودرضا صادقی بیان داشت: روز گذشته در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور روستای "بوشان" از توابع بخش "لاشار" بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان به همراه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو پارس که از روستای "کوپچ" به سمت روستای "بوشان" در حال حرکت بوده با کودکی ۴ ساله که در حال عبور از عرض خیابان بوده، برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" تصریح کرد: در این حادثه کودک به شدت مجروح و در حین انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

سرهنگ صادقی خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را بی توجهی راننده پژو پارس به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

دستگیری سارق تجهیزات ترانس‌های برق هنگام سرقت در"ایرانشهر "

سرپرست فرماندهی انتظامی "ایرانشهر" از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و تجهیزات ترانس برق با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان در ساعات نیمه شب هنگام گشت زنی هدفمند در حومه ایرانشهر فردی را در حال سرقت سیم و تجهیزات مسی یک دستگاه ترانس برق مشاهده می‌کنند.

او  افزود: متهم به محض روئیت خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشت که با هوشیاری ماموران و در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از خودروی پراید او آلات و ادوات مخصوص سرقت کابل‌های برق و تعداد زیادی قطعات مسی ترانس‌های برق کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی "ایرانشهر" تصریح کرد: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۴ فقره سرقت کابل و تجهیزات ترانس‌های برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کیخا در پایان ضمن تاکید بر همکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس، عنوان کرد: با توجه به خسارات جبران ناپذیر سرقت‌های سیم و تجهیزات انتقال نیرو به اموال عمومی انتظار می‌رود شهروندان با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات پیرامون موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ پلیس را در ایجاد امنیت یاری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
حیف اون بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار