مدیرکل بهزیستی فارس گفت: خانواده‌های بدون فرزند اولویت اول در پذیرش فرزندخواندگی هستند، همچنین خانم‌های مجرد می‌توانند درخواست خود را به عنوان اولویت دوم در پذیرش فرزند ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمد صادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس اظهار کرد: همه افراد متقاضی فرزندخواندگی چه در داخل و چه در خارج از کشور می‌توانند فرایند‌های ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های لازم را به شکل الکترونیکی دنبال کنند.

او با بیان اینکه سطح سواد خانواده یکی از اولویت‌های مهم در واگذاری فرزند به آن هاست، افزود: اولویت اول واگذاری فرزند با خانواده‌های بدون فرزند است، همچنین خانم‌های مجرد می‌توانند درخواست خود را به عنوان اولویت دوم در پذیرش فرزند ثبت کنند.

کشفی نژاد ادامه داد: اولویت سوم با خانواده‌های دارای فرزند است که پس از تقاضا درخواست شان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی در فرایند فرزندخواندگی در کشور وجود ندارد و فرزندخواندگی طبق روال مرسوم انجام می‌شود، اما تا حد امکان روند‌های اداری آن به صورت غیر حضوری است.

مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد: استان فارس در ۹ ماهه اول امسال، تعداد ۷۸ فرزند را به خانواده‌های متقاضیان واگذار کرده است که از این تعداد ۴۴ فرزند دختر، ۳۴ فرزند پسر و ۳ فرزند هم به صورت امین موقت هستند که به فرزندخواندگی سپرده شده اند.

او با بیان اینکه تعداد ۳۴۰ متقاضی تا ابتدای امسال در پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند، گفت: متقاضیان می‌توانند با توجه به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی از اردیبهشت ماه امسال، درخواست خود را ثبت کرده و فرایند را طبق تاریخ تقاضای خود تا مرحله نهایی به اتمام برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار