مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: برنامه جامع تاب آوری شهرها، با پشتوانه علمی و دانشگاهی تدوین شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در قانون جدید مدیریت بحران برنامه‌های جامع پیشگیری و پاسخ به بحران تعریف و مصوب گردیده است که یکی از زیر مجموعه‌های آن انجام طرح تاب آوری شهرهاست که این برنامه جامع با پشتوانه علمی و دانشگاهی تدوین شود.

مهدیخانی افزود:در این طرح جامع، تمامی زیرساخت‌ها و برنامه‌هایی که با اجرای آن تاب آوری شهر‌ها بالا می رود، مطالعه و انجام خواهد شد.

او افزود: شهر همدان به عنوان پایلوت برای انجام این طرح انتخاب شده که در جلسه امروز، دبیر خانه کشوری شهر‌های تاب آور افتتاح گردید.

مهدیخانی ادامه داد: در استان قزوین نیز ریز پهنه بندی لرزه‌ای شهر قزوین، جانمایی اسکان اضطراری و مطالعات رودخانه‌های شهر انجام شده و طرح‌های شناخت مخاطرات و پهنه بندی آن‌ها را سطح استان، در حال تکمیل است.

 مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: انجام طرح تاب آوری نیاز به هم افزایی دستگاه‌های اجرایی متولی و جامعه علمی و دانشگاهی دارد که با همکاری و تشریک مساعی گام موثری در راستای کاهش اثرات بلایای و سوانح برداشته شود.

 آیین افتتاحیه دبیرخانه شهر‌های تاب آور کشور به صورت ویدیو کنفرانس و به میزبانی استان همدان و با شرکت معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مدیران کل بحران و شهرداران سراسر کشور تشکیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار