سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: براساس اعلام وزارت نیرو و شرکت توانیر با هدف مدیریت مصرف بار در شبکه توزیع برق کشور از دیروز اعمال مدیریت مصرف به صورت محدود در بخش خانگی برخی مناطق مشهد آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاشی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: وظیفه تامین برق یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک در مشهد بر عهده شرکت توزیع نیروی برق است که این شرکت در تامین برق با هیچ مشکلی مواجه نیست.

او افزود: با توجه به فصل زمستان و افزایش مصرف گاز در کشور، برای اینکه گاز مردم قطع نشود، تامین گاز نیروگاه‌های برق با مشکل مواجه شده است و برای جبران این نقیصه ۴۰ شرکت توزیع نیروی برق در کشور ملزم به مدیریت بار در بخش عمومی و بخش خانگی شدند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: برای اعمال مدیریت در ابتدای فصل زمستان لامپ‌های برخی بزرگراه‌ها و خیابان‌ها خاموش شدند و از امروز اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی شهر مشهد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید


کاشی بیان کرد: خاموشی لامپ‌های معابر شهر مشهد از ساعت ۲۳ تا چهار صبح روز بعد به صورت یک درمیان و خاموشی برق بخش خانگی نیز بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به نوبت در مناطق مختلف شهر انجام می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به امکانی که در اتوماسیون شبکه‌های برق شهر مشهد وجود دارد، به راحتی می‌توان مانور مدیریت بار را در شبکه اجرا کرد لذا این طرح به نحوی اجرا می‌شود که زحمتی برای مردم ایجاد نشود.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد تاکید کرد: اجرای خاموشی‌ها براساس اعلام مرکز کنترل پیک بار کشور و در همه شرکت‌های توزیع برق کشور و هدف آن جلوگیری از خاموشی‌های گسترده است.

کاشی اظهار کرد: از مردم خواسته می‌شود با شرکت توزیع نیروی برق مشهد همکاری کرده و مصرف برق و گاز خود را کاهش دهند و از وسایلی در منزل استفاده کنند که استاندارد بوده و در قطع برق دچار مشکل نشوند.

منبع: شهرآرا

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.