سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد به گلایه برخی از شهروندان درباره قطع برق خیابان‌های مشهد پاسخ و در این زمینه توضیحاتی داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاشی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اوج مصرف برق امسال در مشهد مربوط به مردادماه سال ۹۹ بود که رقمی در حدود هزار و ۵۵۰ مگاوات به ثبت رسید؛ در فصل زمستان مشکلی برای تامین برق مردم نداریم و میزان مصرف در این فصل حدود هزار مگا وات ساعت است.

او با بیان اینکه مشکل حال حاضر ما افزایش مصرف گاز ناشی از تداوم برودت هواست، افزود: ۹۰ درصد سوخت نیروگاه‌های تولید برق، گاز است و برای اینکه گازرسانی به مردم دچار قطعی نشود، تامین سوخت نیروگاه‌های ما دچار اختلال شده و همین موضوع نیز سبب مشکلات ما برای تامین برق مصرفی مردم است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: خط قرمز ما مشترکین خانگی است و تمام تلاشمان را برای تامین برق مصرفی آن‌ها انجام می‌دهیم؛ از مردم هم تقاضا داریم تا حد امکان در مصرف انرژی به ویژه برق و گاز صرفه جویی انجام دهند تا سوخت مازوت مصرفی نیروگاه‌ها نیز به کمترین حد ممکن برسد.

کاشی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع مختلف در شهرک‌های صنعتی منعقد کرده‌ایم تا در مواقع نیاز مدیریت بار شبکه برای آن‌ها اعمال و حتی شیفت‌های شب مجموعه‌ها جا به جا شود تا خللی برای برق‌رسانی به بخش خانگی نداشته باشیم.

او تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در شهر مشهد، مدیریت بار روشنایی در سطح معابر شهری است؛ در همین راستا لامپ‌های تمام بلوارها، بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر را به صورت یک در میان خاموش می‌کنیم که تعداد ۸ هزار لامپ می‌شود و نتیجه این اقدام صرفه‌جویی ۱۷ مگاواتی است.

بیشتر بخوانید


مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد تاکید کرد: ۲۷۰ هزار لامپ در سطح شهر مشهد داریم و خاموشی یک درمیان معابر اصلی، بلوار‌ها و بزرگراه‌های شهر در بحث مدیریت بار شبکه، منجر به ناامنی نخواهد شد.

کاشی درباره شناسایی ماینر‌های بدون مجوز ارز دیجیتال اظهار کرد: تمام مصرف برق مردم مشهد در مرکز کنترل ما رصد می‌شود و چنانچه مصرف برق مشترکی نامتعارف شود، با پیگیری‌های لازم این موضوع را ریشه یابی خواهیم کرد؛ در این راستا با نیروی انتظامی و دادگستری برای بحث ماینر‌ها در ارتباطیم و چنانچه استفاده از ماینر‌های ارز دیجیتال، بدون دریافت مجوز از نهاد‌های مربوطه باشند منجر به قطع برق مشترک خواهد شد.

او افزود: مردم می‌توانند گزارشات در خصوص ماینر‌های غیرمجاز را با شماره تماس ۱۲۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت همکاران ما به محل اعزام شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.