روشنایی بزرگترین تونل شرق کشور در باجگیران خراسان رضوی تأمین می‌شود

بخشدار باجگیران گفت: دو سوم از مسیر رفت بزرگترین تونل شرق کشور در باجگیران خراسان رضوی مجهز به تجهیزات روشنایی شده و باقی طرح روشنایی این تونل راهبردی نیز در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صفدر پردل بخشدار باجگیران گفت: پیمانکار پروژه روشنایی تونل باجگیران از ابتدای دی‌ماه فعالیت جدید خود را مبنی بر نصب و راه‌اندازی روشنایی در محل تونل آغاز کرده است.

او افزود: متأسفانه به دلیل قدیمی و فرسوده بودن سیستم اجرا شده در تونل این عملیات با کندی رو به رو شد، ولی با بررسی و تصمیم گرفته‌شده مقرر شد با بهینه‌سازی سیستم موجود، لامپ‌های ال. ای. دی کم‌مصرف جایگزین لامپ‌های سُدیُمی قدیمی شود.

بخشدار باجگیران ادامه داد: باوجود تمام مشکلات جوی همچون بارش برف و سرمای شدید این منطقه در چند هفته گذشته، که موجب کندی کار و تعطیلی چندروزه اجرای پروژه شد، اما از روز جمعه پیمانکار دوباره اجرای طرح را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید


پردل بیان کرد: در مرحله نخست، نصب چراغ‌های مسیر رفت و مسیر برگشت به پایان رسیده و پیمانکار مشغول آزمایش و روشن کردن لامپ‌های نصب‌شده است و با وعده پیمانکار، تا ایام دهه فجر تونل بزرگ باجگیران به‌صورت کامل روشن خواهد شد.

او تصریح کرد: نخستین قرارداد تامین روشنایی تونل باجگیران در سال ۹۳ با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بسته‌شده بود طی آن بازه زمانی تنها ۴۵۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافت که منجر به تمام نشدن پروژه شد.

بخشدار باجگیران تاکید کرد: در حال حاضر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار در این خصوص ابلاغ‌شده که با این اعتبار امید است پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد.

تونل باجگیران در فاصله ۱۰ کیلومتری از نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و با هزار و ۸۰ متر طول و ۸.۵ متر عرض در آبان سال ۸۹ به‌عنوان بزرگ‌ترین تونل شرق کشور به بهره‌برداری رسید، اما سیستم روشنایی این تونل راهبردی اجرا نشد و به دلیل طولانی شدن پروژه بسیاری از تجهیزات آن برای روشنایی به سرقت رفت و سالیان سال این تونل در خاموشی به سر می‌برد.
 


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار