استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۲۸ پروژه اقتصادی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری در استان تکمیل شده و تا پایان امسال به مرور به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ۲۲۸  پروژه اقتصادی خراسان رضوی تا پایان امسالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان افزود: این پروژه‌ها در مجموع با اعتباری بیش از ۳۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی و خصوصی و تسهیلات به انجام رسیده است.


وی افزود: از مجموع ۲۲۸ پروژه اقتصادی آماده افتتاح در حوزه صنعت، معدن و تجارت هم اکنون ۱۳ مورد آماده بهره برداری است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۲۲ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

رشیدیان با بیانکه اشتغال مستقیم حاصل از این طرح ها، دو هزار و ۹۶۸ نفر است گفت: از جمله آن ها، پروژه آهن اسفنجی جوین، سیمان تربت جام، واحد تولید گندله آهن فولاد نیشابور، یک واحد تولید کنسانتره سنگان خواف، واحد تولید انواع آجرماشینی و نسوز، کاشی و سرامیک، تجهیزات روشنایی و ورق کارتن چند لا و شیشه نشکن ساختمانی می‌باشد.

وی افزود: واحد گندله آهن رشتخوار هم که از معادن سنگ آهن احیا سپاهان است به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن توافقات مربوطه به انجام رسیده و آماده کلنگ زنی است.

استاندارخراسان رضوی گفت: در حوزه جهاد کشاورزی هم ۲۱۳ پروژه با تامین اعتبار آن از دو بخش دولتی به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری بخش خصوصی با رقم دو هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال اجرا و تکمیل شده است.

رشیدیان با بیان این که در بهره برداری از این طرح‌ها ۳ هزار و ۲۲۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال می‌یابند؛ افزود: طرح‌های آبیاری نوین، لوله گذاری، واحد‌های پرورش طیور و دام، فرآوری و بسته بندی زعفران و خشکبار و ...، طرح تجمیع اراضی کشاورزی، کشت‌های گلخانه‌ای و ... از جمله طرح‌های به انجام رسیده در این حوزه است.

وی پروژه‌های مربوط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان را هم دو مورد شامل دو هتل پنج ستاره دانست و افزود: این دو پروژه هم فقط با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجموع به میزان هفت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

استاندار خراسان رضوی، اشتغال ایجاد شده از محل بهره برداری این دو پروژه را هم به صورت مستقیم ۶۵۰ نفر عنوان کرد.

رشیدیان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال از ۱۰۵ هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی و معدنی در دست انجام استان با اشتغال شش هزار و ۹۲۹ نفر، پروژه‌هایی با سرمایه گذاری ۶۷ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال امسال به انجام می‌رسد.

وی افزود: از این رقم بخشی با سرمایه گذاری حدود ۳۹ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال از جمله واحد‌های فولاد (شمش) نیشابور، فولاد احیا سپاهان، فولاد مبارکه سنگان در نیمه اول سال و واحد‌های فولاد اپال پارسیان در سنگان، واحد تولید حوله و نیز کاغذ، لوله‌های ساده کربنی، همچنین واحد کنسانتره توسعه ملی سنگان در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به مشهد به بهره برداری رسیده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مابقی این پروژه هم تا انتهای سال بهره برداری می‌شود که بخش عمده آن همزمان با ایام الله دهه فجر راه اندازی می‌گردد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

پروژه های مهم خراسان رضوی آماده بهره برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.