مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد گفت: با اجرای سیستم هوشمند سازی با افزایش طول عمر تجهیزات روشنایی و کاهش هزینه مصرف برق، امکان نظارت لحظه‌ای وضعیت روشنایی بوستان‌ها فراهم می شود.

اعتبار 12 میلیارد ریالی برای فاز اول هوشمندسازی سیستم روشنایی بوستان‌های بزرگ مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، یعقوبی افزود: با توجه به لزوم مصرف بهینه انرژی و کنترل الکترونیکی سیستم‌های روشنایی و براساس نتایج حاصل از بهره‌برداری آزمایشی از سیستم هوشمند روشنایی در سال 96 در بوستان مروارید، برنامه‌ریزی برای اجرای این سیستم در تعدادی از بوستان‌های سطح شهر امسال انجام شده است.

مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: عملکرد این سیستم به نحوی است که به صورت لحظه‌ای وضعیت هر لامپ و یا میزان روشنایی محدوده مشخصی از بوستان برای دستگاه نظارت قابل بررسی خواهد بود، به عنوان نمونه رفع خاموشی‌ها در حداقل زمان ممکن انجام خواهد پذیرفت و این امکان برای ناظرین و مدیران بوستان‌ها فراهم خواهد شد تا طبق برنامه مشخص و یا به صورت موردی میزان روشنایی هر لامپ یا گروهی از لامپ‌ها را به مقدار مشخص کم یا زیاد کنند.

یعقوبی افزود: در آلبوم بودجه عمرانی فضای سبز سال 96، مبلغ 12 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز اول پروژه هوشمند سازی سیستم‌های روشنایی در بوستان‌های وکیل‌آباد، ملت و کوهسنگی در نظر گرفته شده و به زودی مراحل واگذاری کار به پیمانکار و اجرای پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد گفت: به دلیل اهمیت اجرای این پروژه خصوصاً به دلیل کاهش هزینه‌های جاری بوستان‌ها، اعتبار مورد نیاز برای اجرای فازهای بعدی و تکمیل این پروژه در بوستان‌های مورد نظر و حتی در سایر بوستان‌های موجود، با مساعدت شورای اسلامی شهر، در سال‌های آتی به عنوان پروژه اولویت‌دار پیش‌بینی خواهد شد.

انتهای پیام// ف.غ

هوشمندسازی سیستم روشنایی بوستان‌ها باعث کاهش هزینه مصرف برق می شود

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.