کتاب‌های فنی و تخصصی مرتبط با صنعت نفت و حفاری به نام های "سفرنامه گل شناسی" و "خوشه‌های تثبیت شده" نوشته یکی از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران منتشر شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یکی از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران در ادامه تالیف مجموعه کتاب‌های فنی و تخصصی مرتبط با صنعت نفت و حفاری، به تازگی ۲ کتاب‌های «سفرنامه گل شناسی» و «خوشه‌های تثبیت شده» را منتشر و برای استفاده علاقمندان و دانش پژوهان به بازار کتاب ارائه داد.

احمد بهرامی عیسی آبادی در این خصوص گفت: کتاب "خوشه‌های تثبیت شده" در زمینه پیشامد‌های موردی در عملیات کنترل جامدات و مدیریت پسماند و همچنین تاریخچه استقرار تجهیزات کنترل جامدات و مدیریت پسماند در شرکت ملی حفاری ایران است.

بهرامی عیسی آبادی اظهار داشت: کتاب "سفرنامه گل شناسی" نیز در ارتباط با پیشامد‌های موردی در خصوص سیالات حفاری در میادین خشکی، فرا ساحل (دریا) و چاه‌های زمین گرمایی (ژئو ترمال) است که کتاب نخست در ۲۲۰ صفحه و کتاب دوم در ۱۹۶ صفحه هر کدام در یک هزار نسخه تالیف شده است.

این نویسنده که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی (نفت – حفاری) است و ۳۲ سال سابقه خدمت در مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری و در بخش‌های سیالات حفاری، کنترل جامدات، مدیریت پسماند و تعمیر اساسی تجهیزات مربوط به سیالات حفاری را دارد، هدف از تالیف این کتاب‌ها را استفاده از تجارب مثبت و اجتناب از پیشامد‌های موردی در عملیات که منجر به کاهش هزینه ها، جلوگیری از اتفاقات ناخواسته در عملیات، صیانت از منابع و نیروی انسانی، اشتراک گذاری تجربیات در روش‌های عملیاتی و مستند سازی عملیات عنوان کرد.

پژوهشگر برتر شرکت ملی حفاری در سال ۹۹ با بیان اینکه برنامه ریزی برای نوشتن و انتشار کتاب را از یک دهه قبل آغاز نموده، ادامه داد: تاکنون موفق به انتشار ۱۱ عنوان کتاب‌های فنی و تخصصی و با ماهیت آموزشی از جمله تحت عناوین «سیالات حفاری کاربردی»، «سیالات حفاری زمین گرمایی»، «کنترل جامدات و مدیریت پسماند (مشترک)»، مبانی سیالات و اصول چاه پیمایی (مشترک)»، «۱۲۰ شگرد در راهبری سیالات (به دو زبان فارسی و انگلیسی)» شده است.

او با بیان اینکه در زمان حاضر کتاب «سیالات حفاری» در ۲ جلد با یک هزار و ۴۰۰ صفحه و کتاب «هووف اشگفت» در موضوع هرز روی سیالات را زیر چاپ دارد، بیان داشت: از ویژگی‌های این کتاب‌ها بیان مطالب علمی و تجربی در قالب حکایت و روایت‌هایی است که بر روی دستگاه‌های حفاری اتفاق افتاده و دارای جنبه‌های کاربردی است.

بهرامی عیسی آبادی ضمن آرزوی موفقیت برای همکاران صنعت نفت، تصریح کرد: امید دارم کارکنان با همکاری سازمان‌های متبوع بتواند تجارب فنی خود را جهت استفاده آیندگان مستند سازی و شرکت‌ها در تعامل دو سویه از ظرفیت نیروی انسانی خود نهایت استفاده را به عمل آورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.