۲ نفر از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران موفق به تالیف و گردآوری کتاب فنی و کاربردی در صنعت حفاری تحت عنوان «کنترل جامدات و مدیریت پسماند سیال حفاری» شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد بهرامی عیسی آبادی و مهدی شریفی متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و موفق شدند کتاب "کنترل جامدات و مدیریت پسماند سیال حفاری" را گردآوری و تالیف کنند.

احمد بهرامی عیسی آبادی رئیس اداره کنترل جامدات و پسماند شرکت ملی حفاری ایران گفت: کتاب کنترل جامدات و مدیریت پسماند سیال حفاری کتابی کاملا تخصصی است و ۸ فصل شامل؛ مدیریت و آزمایشات پسماند سیال حفاری، اصول نگهداری و تعمیر تجهیزات، مبانی کنترل جامدات سیال حفاری، جدایش مواد جامد، تجهیزات کنترل جامدات، سانتریفیوژ و محاسبات مدیریت پسماند حفاری است که در ۴۴۷ صفحه برای نخستین بار در صنعت حفاری کشور منتشر شده است.

او با بیان اینکه هدف از تالیف این کتاب به اشتراک گذاشتن تجربیات، مستند سازی عملیات، ارتقاء سطح علمی، آگاهی و دانش فنی کارشناسان حفاری چاه‌های نفت و گاز در زمینه کنترل جامدات و مدیریت پسماند در دستگاه‌های حفاری است، افزود: پیش از این نیز کتاب‌های «تخصصی سیالات حفاری زمین گرمایی» و «سیالات حفاری کاربردی» به ترتیب با شمارگان یک هزار و ۲ هزار نسخه انتشار یافته بود که ثمره سال‌ها کار سخت و طاقت فرسای متخصصان صنعت حفاری است که به منظور پیشبرد اهداف صنعت نفت کشور و حفاری چاه‌های نفت و گاز تلاش مضاعفی را به عمل آورده اند.

بهرامی عیسی آبادی بیان داشت: همچنین کتاب‌های «تخصصی سفر نامه گل شناسی» و «۱۲۰ راهکار در راهبری سیالات حفاری» را تالیف و هم اکنون در مراحل چاپ دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.