مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت:خدمات بیمه بیکاری، ثبت درخواست کفالت و پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم تأمین اجتماعی غیرحضوری شد.

حمید ابراهیمی مدیر کل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان : در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان این مطلب که ۳ خدمت پرداخت بیمه بیکاری، پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم و اخذ درخواست کفالت و بازرسی به صورت غیرحضوری در دسترس مخاطبین سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت عنوان کرد: تاکنون ۲۰ خدمت سازمان از ابتدای طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری ارائه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی با سامانه بیمه بیکاری وزارت کار متصل است و متقاضیانی که پس از طی مراحل و تأیید ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شعب تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی ندارند.

او  ثبت غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی را به عنوان دومین خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در هفته هشتم طرح اعلام کرد و گفت: درخواست کفالت که در اکثر موارد بین شعب مختلف انجام می‌شود و دارای فرایند پیچیده‌ای در سطح شعب بوده هم اکنون علاوه بر اصلاح فرآیند به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان این مطلب که پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم یکی از تعهدات سازمان به بیمه شدگان سازمان می‌باشد اعلام کرد، دریافت این خدمت نیز در هفته هشتم غیرحضوری شده و بعد از این نیازی به مراجعه بیمه شدگان برای دریافت این کمک هزینه نخواهد بود.

او در پایان با تاکید بر استفاده مخاطبین سازمان از خدمات غیرحضوری، از راه اندازی طرح راهنمای مراجعین در ورودی شعب تامین اجتماعی استان جهت راهنمایی مراجعین برای استفاده از خدمات غیرحضوری خبر داد و گفت: همکاران ما تمامی تلاش خود را جهت ارائه خدمات بهینه و در خور شأن مخاطبین سازمان در راستای اجرای طرح ۳۰۷۰ معطوف داشته اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.