رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

نظام سلامت و نظام بانکی برای اختصاص تسهیلات به بیماران مشارکت دارند

هاشمی شهری گفت: نظام سلامت و نظام بانکی برای اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به بیماران خاص و صعب العلاج با یکدیگر مشارکت دارند تا بخشی از مشکلات مالی این قشر از جامعه کاهش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سیدمحمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست با مدیرعامل بانک ملت سیستان و بلوچستان با اشاره به گستردگی تسهیلات بیمه‌ای برای بیماران و مراجعان به مراکز دولتی اظهارداشت: هم‌اینک تمامی شهروندان جمهوری اسلامی ایران، حتی کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند در زمان بستری از خدمات و حمایت‌های نظام سلامت برخوردار می‌شوند.

او  افزود: در چند سال اخیر تمرکز ویژه‌ای بر روند ارائه خدمات و حمایت‌های دارویی و درمانی برای بیماران خاص و صعب العلاج در نظام سلامت صورت گرفته به‌طوری‌که اغلب این بیماران فقط درصد پایینی از هزینه‌های خدمات دارویی و درمانی را به نظام سلامت پرداخت می‌کنند، ولی با توجه به نوع بیماری و نیاز این قشر از بیماران به خدمات درمانی متعدد و مراجعه زیاد آنان به مراکز درمانی برخی از بیماران حتی قادر به پرداخت همین فرانشیز حداقلی نیز نیستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح کلان و با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی و با مشارکت نظام سلامت و نظام بانکی تسهیلات قرض‌الحسنه و ویژه‌ای برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته شده که تمامی بیماران سرطانی، زوجین نابارور، و بیماران خاص دغدغه پرداخت هزینه‌های جزئی خدمات درمانی در بیمارستان‌ها را نداشته باشند.

او خاطر نشان‌کرد: اطلاع رسانی به بیماران در خصوص شرایط و نحوه بازپرداخت این تسهیلات بر عهده واحد بیماران خاص معاونت درمان است که همکاران ما در این واحد با هماهنگی نمایندگان بانک ملت آغاز خواهندکرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار