شناسایی بیش از هزار کرونایی در طرح شهید سلیمانی زاهدان

رییس گروه توسعه شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای شروع طرح سردار شهید سلیمانی در شهر زاهدان هزارو ۱۶۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده اند.

حامد کیخایی در نشست مشترک با مرکز بهداشت زاهدان در خصوص روند اجرای طرح« شهید سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بیش از  هشت هزار نفر از اطرافیان در معرض تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا مورد رهگیری گروه‌های مراقبتی قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به اینکه تاکنون۴۹۳ نفر تست تشخیص سریع کرونا انجام دادند و ۱۲۸ تست مثبت شدند افزود: همچنین برای ۱۳۲نفر آموزش‌های قرنطینه معکوس و مراقبت‌های در منزل توسط تیم مراقبتی انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: با گذشت نزدیک به یکسال از همه گیری کرونا در دنیا، همکاران حوزه سلامت در این مدت زحمات بسیاری در مدیریت این ویروس کشیده‌اند که شایسته تقدیر است.

دکتر سید مهدی طباطبایی با اشاره به این موضوع که ساده انگاری باعث هدر رفت زحمات یکساله همکاران حوزه سلامت خواهدشد افزود: هم‌اینک با یک بیماری هزار چهره مواجهه هستیم که این ویروس جهش و تغییر رفتار بسیاری دارد، نظام سلامت باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

او گفت: شناسایی سریع افراد مثبت، غربالگری تمامی افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا و نمونه برداری از این افراد و رصد و ایزولاسیون خانگی افراد مثبت از اهداف مهم در مدیریت و کنترل بیماری در گام چهارم بسیج ملی طرح« سردار شهید سلیمانی» است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: این دانشگاه بیش‌از ۲ دهه تجربه موفق در مدیریت بیماری‌های مختلف با مشارکت داوطلبان سلامت را دارد و استفاده از این ظرفیت در مدیریت کرونا می‌تواند کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار