تردد‌های شبانه در همه شهر‌های استان مرکزی طبق روال قبل ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به وضعیت جدید شهر‌های استان مرکزی گفت: تردد‌های شبانه در همه شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد طبق روال قبل ممنوع است.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم با اشاره به اینکه وضعیت شهر‌های استان زرد و آبی است گفت: در شهر‌های آبی همه مشاغل می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند و در شهر‌های زرد و آبی منع تردد بین شهری وجود ندارد، اما منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ برقرار است.

جمالیان با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان مرکزی روند خوب و امیدوار کننده‌ای دارد وضعیت جدید را شکننده عنوان کرد و از مردم خواست همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او با اشاره به لیست منتشره وضعیت شهرستان‌های استان مرکزی گفت: ۳ شهرستان تفرش، زرندیه و محلات در وضعیت آبی قرار داشته و بقیه شهرستان‌های استان مرکزی که ۹ شهرستان اراک، آشتیان، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان و کمیجان در وضعیت زرد قرار دارند؛ بنابراین وضعیت قرمز و سفید در استان مرکزی نداریم با این توضیح که رنگ آبی بین رنگ سفید و زرد قرار گرفته و شهرستان‌هایی که رنگ آبی دارند وضعیت بیماری کرونا در آن‌ها بهتر از وضعیت زرد و نزدیک به رنگ سفید است.

در شهر‌های با وضعیت آبی میزان بستری از ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کمتر و روند نزولی است و به این علت رنگ آبی تعریف شد تا درشهر‌های با این وضعیت تا اعمال محدودیت‌های کمتر نسبت به شهر‌های زرد انجام شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.