مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۴ استاندارد ملی در کردستان تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان گفت: تمام مصنوعات طلا باید دارای کدشناسایی سازنده که ترکیبی از یک حرف انگلیسی و یک عدد است، باشد و مردم هم در خرید‌های خود باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او با اشاره به اینکه ۳۰۵ واحد عرضه مصنوعات گرانبهای موجود در استان طی ۹ ماهه نخست امسال مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در این مدت ۱۱۳ گشت مشترک در استان انجام شده که ۶۴ مورد آن مربوط به واحد‌های عرضه مصنوعات گرانبها است.

مدیرکل استاندارد کردستان اضافه کرد: ۳۸ مورد نمونه برداری از واحد‌های تولیدی طلا دارای کُد استاندارد و همچنین از سطح عرضه انجام شده که از این تعداد ۳۲ مورد با استاندارد موجود نامنطبق و ۶ مورد انطباق داشته است.

اوبا بیان اینکه در این مدت تعداد نمونه آزمون واحد‌های تولیدی، شاهد، درخواستی و تملیکی در استان یک هزار و ۵۵ مورد بوده است، افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در ۹ ماهه نخست امسال در استان تدوین چهار استاندارد ملی است.

یزدانی یادآور شد: در ۹ ماهه نخست امسال در راستای اجرای طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) هشت هزار و ۷۴ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام و ۶۵ مورد نمونه‌برداری از کالا‌های مشمول استاندارد در استان انجام شده است.

شهروندان استان می‌توانند برای اطمینان از اصالت کالا کد شناسه مندرج برروی کالا‌ها را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در صورت شکایت هم از طریق سامانه ۱۵۱۷ اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.