استاندار گیلان بر لزوم اجرای درست طرح یاریگران زندگی تاکید کرد و گفت:لازم است از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در توانمندسازی و اشتغال معتادان بهبود یافته، بیشتر استفاده شود.

گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع ، استاندار گیلان در نهمین نشست  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عرصه با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌هایی همچون یاریگران زندگی با هدف پیشگیری و آگاهی‌بخشی به جامعه در برابر آسیب اجتماعی اعتیاد، اطلاع رسانی این طرح را مورد تأکید قرار داد و گفت که لازم است از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در توانمندسازی و اشتغال معتادان بهبود یافته، بیشتر استفاده شود.

او  بر لزوم آگاهی بخشی به جامعه در خصوص تهدیدات مواد مخدر و نیز تنویر افکار عمومی نسبت به نقش محوری مردم هم در پیشگیری و هم در عرصه مقابله با اعتیاد تأکید کرد و افزود: اطلاع رسانی به آحاد جامعه از طریق رسانه‌های مختلف، امری ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و الزامات رعایت توصیه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که امکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری برای دانش آموزان در اجرای طرح یاریگران زندگی فراهم نیست، لازم‌است از ظرفیت فضای مجازی در اجرای آن بهره‌مند شد، با  آنکه سامانه شاد، بستر مناسبی برای معرفی و اجرای طرح است.

ارسلان زارع مقابله با اعتیاد را از جمله موضوعات محوری مورد تاکید مسئولان نظام از جمله رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری خواند که در وقوع بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موثر است.

او همچنین به اهمیت امر پژوهش و کاربردی کردن دستاورد‌های حاصل از آن و استفاده از دانشگاه‌های استان را برای کاهش خطرات ناشی از اعتیاد و نیز مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

استاندار گیلان  اقدامات اداره کل بهزیستی استان در حوزه توانمندسازی و اشتغال معتادان بهبود یافته را یادآور شد و گفت : باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد برای توسعه این امر بهره‌مند شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان  استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در گمرکات را با اهمیت دانست و با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در گیلان افزود: به سبب همراهی و همکاری پلیس، سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه و گمرک شاهد افزایش قابل توجه میزان کشفیات مواد مخدر در استان هستیم که امیدوارم این امراستمرار یابد.

در این نشست  گزارش آخرین اقدام های  انجام‌شده در حوزه مواد مخدر از سوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گزارش نتیجه اجرای مصوبات نشست گذشته از سوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان و نیز گزارشی از سوی فرماندهی نیروی انتظامی در خصوص کشف و دستگیری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون، ارائه شده است.

همچنین در پایان این نشست  تعدادی از فعالان مرتبط با مبارزه با این پدیده شوم و همچنین افزایش کشفیات مواد مخدر در استان تقدیر شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.