راه‌اندازی مراکز جهاد اجتماعی در گیلان

معاون سپاه قدس گیلان از راه اندازی مراکز جهاد اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن جعفری، معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مراکز جهاد اجتماعی با عنوان خانه‌های امید در مراکز آموزش عالی این استان راه‌اندازی می‌شود، افزود: از توان و ظرفیت علمی و پژوهشی دانشجویان و دانشگاهیان در رفع آسیب‌های اجتماعی بهره می‌بریم.

او دیدار با جمعی از مشاوران اجتماعی و خانواده از اجرای طرح جامع آسیب‌های اجتماعی در ۱۸ محله گیلان خبر داد و افزود: اجرای این طرح در حوزه پیشگیری از اعتیاد، تحکیم نظام خانواده، محرومیت‌زدایی و ارتقای معیشت ساکنان محلات محروم برنامه‌ریزی شده است.

معاون سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طرح جامع در محلات محروم و آسیب‌دیده شهرستان‌های رشت، لنگرود و لاهیجان در حال اجرا است، اظهار داشت: در ۱۶ شهرستان گیلان محلات آسیب دیده را شناسایی کردیم.

جعفری با تأکید بر اجرای طرح کرامت در مناطق حاشیه‌نشین شهر‌ها گفت: از نخبگان و فرهیختگان اجتماعی و فرهنگی برای برنامه‌ریزی در حوزه آسیب‌زدایی اجتماعی دعوت می‌کنیم تا ارائه خدماتمان را ارتقاء دهیم.

او با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی در این طرح افزود: بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی، معیشتی، خدماتی، عمرانی و علمی، ازدواج آسان و پیشگیری از طلاق در محلات آسیب دیده استان گیلان در حال اجرا بوده که به زودی نیز خدمات مشاوره‌ای به صورت ویژه در این مناطق ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان تصریح کرد: دوره‌های ویژه مهارت‌های زندگی برای دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز برنامه‌ریزی شده است که امسال اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح جامع آسیب‌های اجتماعی در ۱۸ محله گیلان

برچسب ها: سپاه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.