معاون اجتماعی بهزیستی گیلان:فضای مجازی عامل شکاف فضای گفتگوی خانوادگی است.

فضای مجازی عامل شکاف فضای گفتگوی خانوادگیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا جعفری معاون اجتماعی بهزیستی گیلان در همایش دختران حمایت های روانی_اجتماعی و توسعه پایدار که صبح امروز با حضور جمعی از مسولان استانی و کارکنان بهزیستی و فرزندان تحت حمایت بهزیستی گیلان به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر گفت:دختران به عنوان عناصر و مولفه های خانواده نقش مهمی در جامعه دارند.


وی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان نهاد اجتماعی و سلول بنیادی اجتماعی،انعکاس و آینه جامعه است افزود:بنابراین توجه وافر به خانواده و رفع آسیب های اجتماعی در خانواده می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه شوند.


معاون اجتماعی بهزیستی گیلان به فضای مجازی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن اشاره کرد و گفت:استفاده نادرست از دانش نوین و فضای اجتماعی امروزه موجب شده تا فضای گفتگوی خانوادگی دچار شکاف شده و باید مورد توجه هرچه بیشتر خانواده ها در جلوگیری از گسست و تحکیم خانواده قرار گیرد.

رضا جعفری افزود: یکی از ویژگی های خانواده توسعه یافته ،خانواده دموکراتیک است یعنی تصمیم گیری و قدرت فقط بر عهده والدین نباشد و همه اعضای خانواده مبنای تصمیم گیری قرار گیرند.

وی همچنین افزایش طلاق،کاهش فرزند آوری ،الگوپذیری از سبک های متنوع زندگی را از آسیب های جدی خانواده ها اعلام کرد و افزود:باید با الگو پذیری از سبک زندگی ایرانی_اسلامی،افزایش مهارت های زندگی و آموزش بتوانیم زمینه یک خانواده سالم و پویا را فراهم کنیم.


معاون اجتماعی بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یکی از سازمان های امدادی و حمایتی نقش مهمی در کاهش آسیب اجتماعی دارد اظهار داشت: نگهداری و حمایت از دختران بد سرپرست و بی سرپرست و در خطر آسیب،خدمات حرفه آموزی ،مهارت آموزی ،آموزش و کمک های حمایتی تنها بخشی از خدمات بهزیستی گیلان در حمایت های روانی و اجتماعی از دختران است.


وی افزود:در حال حاضر 20خانه شبانه روزی تحت بهزیستی در گیلان فعال است که 37درصد افراد نگهداری شده در آن را دختران تشکیل می دهند.


رضا جعفری با بیان اینکه پارسال 62درصد از کودکانی که توسط بهزیستی گیلان به فرزندخواندگی سپرده شد دختر بود تصریح کرد:هم اکنون 57درصد از کودکان تحت حمایت بهزیستی گیلان دختر هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

دانش نوین و فضای اجتماعی زنگ خطر بنیان خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.