۱۵۰ کودک کار در رشت شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدرضا پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر از کودکان کار در رشت شناسایی شدند و برای حمایت از این کودکان و خانواده‌های آنان، این اداره حمایتی- امدادی اقدام به برگزاری نشست‌های آموزشی برای آگاهی بخشی و حمایت‌های مالی ازآنان کرده، که متاسفانه ۳۰ نفر از خانواده های آنان  فقط حاضر به همکاری با بهزیستی شده و در این نشست حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی گیلان در تلاش است تا با آگاهی بخشی و حمایت‌های مالی، هیچ کودکی مجبور به کار در خیابان نشود افزود: مشکلات اقتصادی و اعتیاد از مهمترین دلایل کار کودکان است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه موضوعات اقتصادی و فقر در ایجاد و شیوع اعتیاد بسیار تاثیرگذار است خاطر نشان کرد: برای پیشگیری و کنترل گسترده این بلای خانمان‌سوز، دولت ستادی را به‌عنوان ستاد پیشگیری از اعتیاد در سطح کشور تشکیل داده است.

محمد رضا پارسی با بیان اینکه این ستاد متشکل از کمیته‌های مختلف است و کمیته فرهنگی و پیشگیری از فعال‌ترین کمیته‌های موجود در این ستاد محسوب می‌شود تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه پیشگیری در مقوله اعتیاد، این کمیته از مسئولیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های متنوعی در استان گیلان از سوی این ستاد برنامه‌ریزی شده است گفت: در این هفته ۳۳ عنوان برنامه فرهنگی در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه گیلان ۱۴۳ مرکز درمان اعتیاد دارد که ۵۷ مرکز از میزان مذکور از مراکز اقامتی و ۷۳ مرکز به صورت سرپایی است  تصریح کرد: سال گذشته ۲۸ هزار نفر برای درمان اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد مستقر در استان گیلان مراجعه کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

وجود ۱۵۰ کودک کار در رشت

برچسب ها: بهزیستی ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.