پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شرایط آبی پوشان و دربی ۹۴ توضیحاتی را بیان کرد.

علی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد تاثیر دروازه بانان ۲ تیم استقلال و پرسپولیس در دربی گفت: حامد لک و رشید مظاهری هر ۲ در فرم ایده آلی قرار دارند و این موضوع باعث می‌شود رقابت خوبی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی به وجود بیاید. این رقابت کمک می‌کند که دروازه بانان برای رسیدن به پیراهن تیم ملی تلاش بیشتری داشته باشند و با کیفیت خوبی برای تیم ملی بازی کنند. در این دربی هر ۲ دروازه‌بان تلاش می‌کنند علاوه بر درخشش در بازی و نتیجه گیری، بتوانند خودشان را به عنوان رقیبی برای علیرضا بیرانوند در تیم ملی معرفی کنند. این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و یقین دارم رقابت این ۲ و پیشرفتی که در چند ماه اخیر داشته اند باعث می‌شود یک اتفاق مبارک در تیم ملی رخ دهد.

سیدجلال حسینی یک الگو برای فوتبالیست‌های جوان‌تر است/ موسوی و غفوری بهترین زوج فوتبال ایران را شکل دادند

سیدجلال حسینی یک الگو برای فوتبالیست‌های جوان‌ است

او در مورد کاپیتان تیم پرسپولیس گفت: سیدجلال حسینی یک الگو برای فوتبالیست‌های جوان‌تر است و با توجه به زندگی‌ حرفه‌ای و سلامتی که داشته، سالیان سال است که در بالاترین سطح بازی می‌کند. حسینی برای تیم پرسپولیس از نظر روحی یک وزنه است و می‌تواند کمک حال یحیی گل محمدی باشد.

موسوی و غفوری بهترین زوج فوتبال ایران هستند

لطیفی در مورد کاپیتان تیم فوتبال استقلال گفت: وریا غفوری همان نقشی که سید جلال در پرسپولیس دارد را در استقلال اجرا می‌کند با این تفاوت که وریا غفوری همراه با سید احمد موسوی بهترین زوج خط دفاع و هافبک فوتبال ایران را شکل داده اند. من فکر می‌کنم اگر بخواهیم قضاوت عادلانه ای داشته باشیم زوج موسوی و غفوری یادآور زوج مجید نامجو مطلق و جواد زرینچه در جناح راست استقلال و تیم ملی است. به نظر من این ۲ نفر در تیم ملی نیز می‌توانند درخشان ظاهر شوند و با توجه به اینکه از نظر کار‌های ترکیبی با یکدیگر هماهنگ هستند می‌تواند نقطه‌ قوتی برای استقلال و تیم ملی باشند.

دوره‌ مربیان پا به سن گذاشته تمام شده است

او در مورد حضور مربیان جوان روی نیمکت سرخابی‌های پایتخت گفت: مدت‌ها است که فوتبال ایران به دنبال حضور مربیان جوان در راس کادر فنی تیم ها است اما متاسفانه نزدیک به ۲ دهه چند مربی این اجازه را به مربیان جوان نمی‌دانند. خدا را شکر در یکی دو سال اخیر فوتبال ایران، آرام آرام به این باور رسیده که دوره‌ مربیان پا به سن گذاشته تمام شده است و باید به دنبال مربیان جوان باشیم.

نیمکت استقلال از تجربه‌ بالایی برخوردار است

لطیفی در مورد نیمکت استقلال گفت: سال گذشته انتقاد من به نیمکت استقلال این بود که کادر فنی فرهاد مجیدی نسبت به نیمکت یحیی و کادر پرسپولیس تجربه‌ کمتری داشت. امسال این ضعف را در نیمکت استقلال نمی‌بینیم و محمود فکری تعدادی از مربیان با تجربه‌ را در اختیار دارد. استقلال روی نیمکت ضعف ندارد در حالی که سال گذشته این مشکل در تیم استقلال وجود داشت. جنگ بین نیمکت پرسپولیس و استقلال بازی را جذاب‌تر می‌کند.

شانس استقلال برای پیروزی در دربی بیشتر از پرسپولیس است

او در مورد پیش بینی‌ نتیجه این دیدار گفت: هرگز این بازی را پیش بینی نمی کنم. بار‌ها شده تیمی در صدر جدول حضور داشته، اما بازی را به تیم پایین جدول باخته است. حساسیت‌های بازی کار را سخت می‌کند و پیش بینی هم سخت‌تر می‌شود. به اعتقاد من فکری بهترین نفرات فوتبال ایران را در اختیار دارد. من شانس برتری استقلال را بیشتر می‌دانم.

سیدجلال حسینی یک الگو برای فوتبالیست‌های جوان‌تر است/ موسوی و غفوری بهترین زوج فوتبال ایران را شکل دادند

ترس تیم‌ها، باعث کسل شدن بازی می‌شود

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا دربی ۹۴ جذاب و پر موقعیت خواهد بود یا اینکه ۲ تیم با احتیاط بازی خواهند کرد گفت: مهترین دلیل اینکه دربی‌های ما همیشه کسل کننده، سرد و بی روح بوده، ترس تیم‌ها از باختن است. مربیان ابتدا گل نخوردن را در دستور کار قرار می دهند و بعد به دنبال گلزنی هستند.

فشار هواداران و مدیران باعث می‌شود مربیان رو به استراتژی‌های دفاعی بیاورند

او ادامه داد: اگر هر ۲ مربی بدون ترس وارد زمین شوند شانس برد انها بیشتر خواهد شد. به جایی رسیده ایم که هواداران می‌گویند پیروزی یا شکست مهم نیست و فقط دنبال فوتبال زیبا هستند. امیدوارم تفکرات ۲ تیم هجومی باشد. باید به این موضوع را نیز توجه کنیم که فشار هواداران و مدیران باعث می‌شود مربی تصمیم به بازی دفاعی بگیرد. دربی‌های لیگ‌های معتبر بازی‌های پر گل و هیجانی می‌شوند، چون بازیکنان و مربیان باخت در این دیدار را پایان زندگی نمی دانند، اما متاسفانه فشار‌هایی که روی تیم‌های ایرانی وجود دارد باعث می‌شود کادر فنی تیم‌ها به دلیل ترس از باخت به استراتژی‌های دفاعی رو بیاورند.

عبدی باید در کنار یک مهاجم با تجربه قرار بگیرد

لطیفی درباره عملکرد مهاجمان جوان گفت: مهدی عبدی بازیکن خوبی است. او بازیکن من بوده، اما اگر من سرمربی پرسپولیس بودم، او را در کنار یک مهاجم با تجربه بازی می‌دادم نه اینکه وظیفه سنگین خط حمله را روی دوش او بگذارم. از طرف دیگر آرمان رمضانی هم بازیکن جوانی است که نیاز به کسب تجربه دارد. او پیش از اینکه به پرسپولیس برود عملکرد خوبی داشت، اما هنوز نتوانسته در پرسپولیس، خودش را نشان دهد. گاهی ستاره‌ها هم به تیمی می‌روند و در آن تیم نمی‌توانند سطح فنی خود را نشان دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار