به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد،کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی دسترسیهای جانبی و معماری و تاسیسات ایستگاه پایانه امام رضا (ع) خط سوم قطارشهری در جمع خبرنگاران گفت: انجام عملیات نازک کاری، معماری و راهاندازی ۱۷ کیلومتر، ۱۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
او افزود: برخی انتقاد میکنند که چرا یک دستگاه حفاری را از خط سوم میخواهیم به خط چهارم منتقل و عملیات حفاری خط سوم را متوقف کنیم، این اقدام برنامهریزی شده است و اگر حفاری ۱۰ کیلومتر باقیمانده این خط را آغاز کنیم آوردهای برای ما نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: دولت برای خطوط قطارشهری به صورت جداگانه بودجه میگذارد لذا اگر عملیات حفاری خط چهارم را آغاز کنیم اعتبار این خط را جذب میکنیم و با اجرای فاز اول این خط به طول پنج کیلومتر، میتوانیم قطعه میانی شهر و دسترسی به هسته مرکزی شهر از طریق چهار خط مترو را کامل کنیم.
بیشتربخوانید
کیامرز بیان کرد: با آغاز حفاری خط چهارم، ادامه حفاری خط سوم با تاخیر هشت ماهه مواجه میشود، اما بهترین راهکار برای جذب پول و شروع خط مهمتر و تکمیل قسمت میانی شهر، همین اقدام است.
او تصریح کرد: خط سوم رها نشده و برنامه پولی و زمانی دارد، تامین ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بخش حفاری شده خط سوم حدود پنج سال طول میکشد لذا تاخیر چند ماهه در آغاز حفاری ادامه این خط، مشکلی برای این خط ایجاد نمیکند.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تاکید کرد: هفته آینده یکی از دو دستگاه حفار در خط سوم به خط چهارم منتقل خواهد شد و ادامه عملیات حفاری خط سوم از منطقه قاسم آباد و از ضلع امیریه نیز از سال آینده به صورت دستی آغاز میشود.
عملیات اجرایی دسترسیهای جانبی، معماری و تاسیسات ایستگاه پایانه امام رضا (ع) خط سوم قطارشهری مشهد با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۱۵ میلیون یورو اعتبار ارزی، روز یکشنبه آغاز شد.
انتهای پیام//ز.ق